Derde dag Yellowstone , Canyon Village

Verenigde Staten, Canyon, Wyoming

Opgestaan met een prachtig zonnetje aan een heldere mooie lucht en de besneeuwde bergen op de achtergrond. Daarna een lekker onbijt genoten terug op onze verblijfplaats. Zie bijhorende foto's om jullie even een indruk te geven van een typisch Amerikaans ontbijt.

Vandaag stond de tweede rondrit op ons programma. Van West Yellowstone zijn we vertrokken naar het geiser bassin van Norris, iets noorderlijker dan Madison en op ongeveer een 38 miles ( 60 km ) vanaf onze verblijfplaats. Norris is bekend om zijn geiser bassins. Een van de bekendste geisers daar is de " steamboat geiser " die in mei 2013 terug een eruptie heeft gehad van een 15 - 20 tal meter hoogte. Het Norris terminal park is ook bekend om zijn porseleinen structuur i.v.m. de ontwikkeling van de bakteriën omtrent de geisers. Dit resulteert in heel mooie kleuren en effecten.

Vanaf Norris zijn we richting Canyon Village gereden waarbij we onderweg een mooie familie bizons tegengekomen zijn. De familie, vader, moeder en twee kleintjes, waren lekker langs de weg aan het grazen. En ja die hebben we ook op de foto kunnen vastleggen.

Eens in Canyon Village aangekomen en het gebied kunnen verkennen, kwamen we van de ene verrassing in de andere. Dit gebied staat bekend om zijn 32 km uitgestrekte Canyon met een diepte van 300 meter en diverse prachtige watervallen. Voor de lower fall hebben we een afdaling ( en daarna een heel lastige klim ) moeten doen van 600 feet ( 240 meter ) om bij de waterval zelf te komen. Maar wat een prachtig stukje natuur en welke kracht water kan hebben in een vrije val. Niet te beschrijven en ook niet op foto vast te leggen.

In het Canyon gebied hebben we veel kunnen wandelen en bezichtigen. Daarbij is onze planning een beetje letterlijk in het water gevallen. Want de tweede rondrit hebben we pas voor 1\4 kunnen afwerken. Maar geen nood want morgen staat de volgende trip reeds op onze planning : afwerken waar we vandaag niet aan toegekomen zijn.

Bijna vergeten: tijdens ons bezoek aan Canyon Village hebben we nog prachtige plaatjes kunnen maken van een mannelijk hert met een prachtig gewei.

Wordt vervolgd Folks
Tot morgen dan en slaapwel ofwel een goede morgen.