Capitol Reef National Park, Utah

Verenigde Staten, Tropic, Utah

Het belooft weer een prachtige, warme dag te worden. Zon hoog aan de hemel geen enkel wolkje maar wel een stevige wind.

De rit gaat vandaag van Richfiled naar Capitol Reef National park en dan zuidelijker naar het begin van Brice Canyon National Park, dorpje Tropic.

Het Capitol Reef national park ligt op 70 miles rijden van onze laatste verblijfplaats Richfield. Na een klein uurtje rijden waren we aan het begin van het park, waar dan reeds een prachtig gebied zich toonbaar maakte.
Capitol Reef is een rood gekleurde rotsformatie die zich uitstrekt over een 100 miles. Het gebied was heel droog en het wildlife is beperkt.
De rotsformatie is prachtig rood, grijs en soms licht geel gekleurd. Dit in combinatie met een hoog blauwe lucht levert ons heel mooie plaatjes op. Reken daarbij nog even de mooie canyons en prachtige bloemen, dan kan je reeds raden dat Els haar hartje kon ophalen met het schieten van kiekjes. Zie maar de bijhorende kleine selectie.

Al vlug was het terug 14h30 en moesten we de terugweg aanvatten naar het begin van Bryce National Park. De rit naar onze verblijfplaats in Bryce lodge park in Tropic was nog eens een 120 miles weg. De rit was prachtig wat betreft de bergen en omgeving met zijn vele Canyons en prachtige rotsformaties.

Om 17h30 zijn we aangekomen in het klein stadje Tropic ten oosten van Bryce Canyon National Park. Mooie blokhut als verblijfplaats en lekker restaurant recht tegenover de verblijfplaats.

Morgen dan ons bezoek aan Bryce Canyon National Park nu nog op 10 miles van onze verblijfplaats Tropic.

That's all folks for today, tomorrow more news from the USA