Bezoek Grand Canyon National Park

Verenigde Staten, Grand Canyon National Park

Vandaag, dinsdag 17 juni, terug staat de zon heel hoog aan de hemel met een voorspelde temperatuur van 72 graden fahrenheit, een 23 graden celcius. Eerst even een stevig ontbijt genomen in het hotel zodat we er even tegen kunnen voor de dag.

De Grand Canyon is 277 river miles ( 446 km ) lang, 18 miles ( 29 km ) breed en 1 mile diep ( 1,6 km ). De Canyon heeft ten noorden een North Rim en ten zuiden een South Rim bezoekersplaats en wandelpaden. Wij hebben het zuiderlijk gedeelte bezocht.

Begin van ons bezoek aan de Grand Canyon start met een file voor de ingang van het park. Daarna doorgereden naar het meest oostelijke punt van het park, Dessert point view. De wind speelde vandaag ook even mee tijdens het bezoek, zo'n 55 miles / uur ( 90 km ). Door deze sterke wind was het zicht wat beperkter door het stof. Maar niettegenstaande heel mooie foto's kunnen maken dankzij Els die van wanten weet.

Echter tijdens het bezoek van een van de meest hoogste uitzichtpunten werd ons Elsje letterlijk omver geblazen door een stevige rukwind. Maar gelukkig geen erg letsel opgelopen, enkel een paar krassen op de de onderrug en de zonnebril. Vanaf Dessert point met de auto diverse uitzichtpunten bezocnt en zo naar het visit center van het park gereden.

Vanuit dit centrum de shuttlebus genomen naar het westelijk gedeelte van het park, waar het verboden is om met de auto te komen. Bij een van de eerste uitstapplaatsen uitgestapt en te voet de south rim gelopen voor zo'n 9 miles. Deze trip heeft ons heel mooie uitzichten opgeleverd die je met een autostop niet kan zien. Graag hadden we wat vogels willen spotten maar ik denk dat de wind hierin een negatieve rol heeft gespeeld. Oeps nog iets vergeten: In het visitor center nog een mooi hoedje gekocht voor mijn liefste want de zon was verraderlijk. Zeg maar eerlijk het staat haar heel goed ( zie foto ).

Zo te voet onze weg verder gezet naar het meest westelijke punt die we rond 18h00 hadden bereikt. Tijdens deze wandeling ook door Els nog een paar prachtige foto's gemaakt van bloeiende cactussen. Prachtig !!
Daarna terug met de shuttle terug naar het visitor center om van daaruit de zonsondergang te kunnen zien. Terug prachtig !!!

Bij het terugrijden naar net hotel ( was reeds behoorlijk donker ) nog even een pootje mogen schudden met een Elk ( hert ) die plots voor de auto stond. Een tweede hert wilde nog even overstekken maar die zag ons ( of was bang van een Belg ) en keerde onmiddelijk terug de bosjes in.

Dat was even het verslag van ons bezoek aan het Grand Canyon National Park, jammer veel te kort want we wilden nog even de Canyon in maar daar heb je een tot twee dagen voor nodig. Hebben we dan maar op onze agenda gezet voor volgend jaar.
Eens in het hotel nog vlug even naar het restaurant geweest op een stevig dinner te nemen want we hadden berehonger.

Morgen vertrekken we richting het park Mesa Verde en Chaco culture park. Hierover morgen een verslagje