Tweede dag Yellowstone

Verenigde Staten, Madison, Wyoming

Deze morgen ontbijt gegeten op de ranche. Heel mooie voorziening en heel lekker ontbijt ( Els : scrambled eggs met mushrooms en brown bread, Gerard : 2 scrambled eggs met bacon en 2 pancakes ). Het weer was vandaag iets aan de mindere kant : zon maar af en toe een bui en ongeveer een 18 graden op onze verbljjfplaats.

De planning voor vandaag was een rondrit in het National Park van Yellowstone. In het park kan je in feite twee loops ( rondritten ) maken, een redelijk grote rondrit van ongeveer een 100 miles (165km) en een iets kleinere rondrit van 75 miles. Vandaag hadden we gekozen voor de rondrit van 100 miles. De afstand van ons verblijf naar de start van de eerste rondrit was nog eens een 34 miles. Dus zijn we vroeg in de morgen vertrokken om toch voor het avondeten thuis te kunnen zijn.

De eerste etappe van de rondrit: Madison naar Old Faithful.
Langs deze weg heel veel geisers gezien en heel prachtige landschappen en ook bizons en herten. Sommige geisers of stopplaatsen hebben we overgeslagen om deze tijdens onze laatste dag in Yellowstone te bezoeken. Dus nog geen foto van de bekendste geiser " Old Faithfull "

De tweede etappe van de rondrit gaat van Old Faithful naar West Thumb. Langs deze weg wel nog een paar geisers maar wel heel mooie natuur en veel bizons. Ook een paar mooie plaatjes van watervallen kunnen schieten. Eens aangekomen in West Thumb, gelegen aan het grootste meer van Yellowstone " Yellowstone Lake" gelegen op een hoogte van 2.357 meter hoogte en een maximale diepte van 131 meter. Hier een prachtig geiser bassin bezocht aangrenzend aan het meer. Wel even vermelden dat we ondertussen tijdens de rit een paar hagelbuien en sneeuwbuien hebben gehad. De temperatuur was tijdens de rondrit ongeveer een 5-10 graden omdat we redelijk hoog in het gebergte zaten.

De derde etappe ging van West Thumb langs het meer naar Fishing Bridge / Lake Village. Terug een mooie rit, maar met vele hagel en sneeuwbuien. Langs de weg ook nog heel veel bos gezien dat afgebrand was. Fishing Bridge was jarenlang het mekka van de vissers die vanaf de brug vissen op forel, zalm, ..... de brug is nu verboden gebied voor het vissen. We waren verheugd om daar onze eerste grizzly beer te mogen spotten, maar beertje zelf was gaan schuilen voor de sneeuwbuien denk ik. Van diverse mensen hadden we gehoord dat het daar de beste plaats was om een grizzly te spotten want er woonde daar reeds jaren een beertje. Maar voor ons dus geen geluk vandaag.

De vierde etappe ging van Lake Village naar Canyon Village. Canyon Village en omgeving is bekend om zijn mooi uitzicht op een 300 meter diepe canyon en ee prachtige waterval. Echter wegens tijdsgebrek hebben we het bezoek aan de canyon uitgesteld naar de tweede rondrit.
Tijdens deze rit hebben we weer mooie geisers en de mud volcano mogen bewonderen. Terug heel veel bizons en herten kunnen spotten. En ja onze grizzly hebben we nu wel kunnen spotten. Wel wat in de verte maar met de uitstekende telelens van Dimitri konden we het beertje / beer dichterbij halen. Prachtig dier maar dan ook in zijn eigen natuurlijke omgeving.

De laatste etappe ging van Canyon Village over Norris terug naar het beginpunt Madison. Wederom mooie natuur en rotsen en nog een paar geisers.

Terug aangekomen in West Yellowstone was het tijd voor een stevige diner, want dan was het reeds 18h00 en hadden we van al het spotten stevige honger gekregen.

Morgen de derde dag Yellowstone en dan terug foto's met een klein verhaaltje.