Tweede dag Grand Teton

Verenigde Staten, jackson, Wyoming

zaterdag 07 juni 2014
Deze morgen ontbijt genomen in Jackson bij Bunnery, Natural Foods. Beiden een Bunnery scrambled ( scrambled eggs and butter milk coffee cake ) gegeten zodat we een goede start hadden voor weer eens een spannende dag.

Vanuit het hotel vertrokken naar Grand Teton, maar dan even niet de normale asfaltweg genomen. Een redelijke grote jeep safari gedaan met onze eigen BMW X5, langs zandwegen en keiwegen naast de rivier " Snake River" gereden voor een afstand van ongeveer 10 miles. Langs de weg mooie foto's kunnen maken en ja ook de ELK ( Wapiti - hert ) kunnen vastleggen op het gevoelig plaatje.

Na onze beleving langs de stofferige wegen zijn we richting Jenny Lake gereden om een wandeling te maken in de mooie natuur. Eens op de parking aangekomen en klaar om onze wandelschoenen aan te trekken waren we verbaasd. Onze grijze BMW was niet meer grijs maar had nu een bruin kleurtje van al het stof. Dat wordt een Amerikaanse Carwash straks.

De wandeling die we hadden uitgestippeld had met doel langs het meer naar een iets hoger gelegen gebied te trekken om daar de " Hidden Falls " te bewonderen. Maar na een mile kwamen we mensen tegen die raadden ons aan een andere wandelweg te nemen om een mannelijke Moose ( Eland ) te kunnen zien. Dat moest men geen twee keer herhalen en we waren op weg met een Nederlands koppel om de eland te vinden. En ja na een beetje zoeken werd ons geduld beloond. Daar stond hij dan, lekker te drinken in een bergmeertje. En Els maar foto's nemen. Het resultaat kan je in deze blog zien. Deze mogen er zijn vinden we, weer een mooi dier op het gevoelig plaatje.

Onze trektocht naar de watervallen hebben we niet meer kunnen voortzetten daar het reeds 16h00 was en er was vandaag kans op onweer. Dan maar terug gelopen naar de ingang en ja daar zagen we het vrouwtje van meneertje dat we juist op de foto hadden vastgelegd. Terug een paar kiekjes genomen onder de begeleiding van een park ranger.

Als afsluiting van een mooie dag nog even naar de kamer voor en kop thee en koffie en daarna naar het restaurant. Een klein tentje maar heerlijk om te eten. Na een toetje nog een bezoek gebracht aan de mooie winkelstraten van Jackson Hole met zijn vele gallerijen.

Gaaf (e) land!

Gerda 2014-06-08 18:54:45

Geweldig,wat mooi daar. Dat is genieten