Vierde dag Yellowstone, Mammoth

Verenigde Staten, Mammoth, Wyoming

Vandaag hebben we ons doel van gisteren kunnen afwerken. De tweede loop, die we gisteren niet hebben kunnen afwerken.
Na opnieuw een heerljjk ontbijt vertrokken voor een rit van 60 miles naar ons startpunt Mammoth Hot Springs nog iets noordelijker dan het startpunt van gisteren in het plaatsje Norris. Langs deze rit de gebruikelijke bizons gezien maar vandaag wel even bijzonder, van heel dicht een kudde bizons kunnnen fotograferen en ook vooral de kleine familie was er nu bij. Wat een extra mooi kiekje opleverde.
Eenmaal aangekomen in Mammoth was er een enorme drukkte van click / clack Japanse toeristen. Maar zoals Els zei, is het voor de Japanners waarschijnlijk minder lang vliegen dan voor ons Europeanen. Heel het gebied rond Mammoth is een plaats met prachtige hot springs in diverse kleuren en opbouw. Eerst bij het binnenkomen van Mammoth hebben we met de auto het " upper terraces area " gereden en daarna te voet het " lower terraces area " bezocht. Deze twee bezoeken hebben een prachtig fotoalbum aangeleverd. Gelukkig waren we juist klaar met onze rondwandeling want dan begon een onweer op te zetten. Na wat rust in de auto kon ons bezoek verder gaan aan Mammoth zelf waar we nog een mooi plaatje hebben kunnen maken van een hertenjong en moeder.

Vanuit Mammoth zijn we dan richting Tower-Roosevelt gereden, maar zijn daar in eerste instantie niet gestopt omdat het water met bakken uit deze hemel kwam vallen. Van Tower-Roosevelt zijn we richting de Northeast entrance van Yellowstone park gereden langs de Lamar Valley. Deze vallei staat bekend omdat je daar heel veeel dieren zou kunnen spotten, echter vandaag waren de diertjes waarschijnlijk gaan schuilen voor het onweer.

Dan maar teruggekeerd naar Tower-Roosevelt om daar even te stoppen en iets naar binnen te werken voor de lunch van 16h00. Daarna vertrokken richting Canyon Village dwars door de bergen heen en op een hoogte van ongeveer 3.122 meter wat mooie gezichten opleverde.

Eens aangkomen in Canyon Village hebben we de reeds gereden route teruggereden naar onze verblijfplaats. Zoals gisteren ook nog onderweg een klein half uur file gehad omdat de bizons de weg hadden afgezet om naar hun lager gelegen drinkplaats te gaan.

Na een rit van 170 miles waren we terug in West Yellowstone waar we in hetzelfde restaurant van gisteren een heerlijk dinner hebben genoten. Lekker biefstuk voor meneer en een vegetarisch menu voor mevrouw, met toetje.

Morgen de laatste halve dag Yellowstone is onze oude makker aan de beurt " Old Faithful " met een veel belovende omgeving.

So Folks, good evening or good morning for you in Europe.

Je komt zeker oren en ogen tekort,zoveel moois.

Annie 2014-06-11 08:27:48

Dat klopt, wat we zien is niet alrijd goed vast te leggen. Het is schitterend hier.