Bezoek Grand Teton National Park

Verenigde Staten, Jackson, Wyoming

Vandaag het bezoek aan het tweede national park Grand Teton in Wyoming dichtbij onze verblijfplaats Jackson. Na een 3/4 uurtje rijden stonden we voor de ingang " Moran ". De eerste dichtbijzijnde ingang hadden we door het vele rond kijken voorbijgereden, maar geen nood hebben dan toch langs de weg in de verte een bizon gezien.

Eens in het park zelf ontplooide zich een mooi niet te beschrijven en niet echt op de foto vast te leggen landschap. De rondrit in het park is een rit van 40 miles ( 65 km ) waarbij een gemiddelde snelheid van 45 miles per uur ( 75 km ) mag gereden worden.

Tijdens de rondrit zelf zijn er genoeg plaatsen waar je even kan stoppen om een plaatje te schieten van het mooie landschap en het wildlife gebeuren. Drukte in het park merk je bijna niet om dat alles zo uitgestrekt is, alleen op de grote stopplaatsen waarbij restautants, services centers en restrooms waren, was het iets drukker.

BIJ Jacksons Lake, prachtig bergmeeer met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen, ontmoeten we een Amerikaan vanuit Alabama die juist van Yellowstone kwam. Hij vertelde ons dat het wildlife gebeuren daar heel prachtig was. Dus wordt dit zeker een aanrader voor het komend bezoek aan Yellowstone.

Verder tijdens de rit nog van mensen gehoord dat ze juist twee beren hadden gespot op een mijl verderop. Maar helaas voor ons pech want de beertjes waren broodjes gaan smeren. In het park wordt er wel regelmatig gewaarschuwd omtrent de beren. Op diverse plaatsen vindt je dan ook instructies omtrent het omgaan met beren in de omgeving.

Ook vandaag was de zon weer echt van de partij zodat we aan het einde van ons bezoek een ander "rood" kleurtje hadden opgelopen. Gelukkig een petje op want daarboven is bij mij het een beetje dun aan het worden en dus bescherming was wel noodzakelijk.