Vertrek naar Yellowstone

Verenigde Staten, West Yellow Stone, Montana

Deze morgen alles reeds vroeg ingepakt om te vertrekken richting Yellowstone. Eerst nog even ontbijt bij Bunnery in Jackson en wat booschappen in de supermarkt en bye bye Jackson. De rit naar West Yellowstone bedraagt ongeveer een 135 miles ( 220 km ). Het park zelf lag op een 55 miles noordelijker dan Jackson. In totaal moesten we 80 miles door het park rijden naar onze volgende verblijfplaats toe.

Het eerste stukje ( 30 miles ) van de rit hadden we gisteren reeds gereden, daar dit stuk ook nog behoorde tot Grand Teton National Park. Vanaf Moran - Jackson Lake reden we richting Grant Village waarbij we via de South Entrance kwamen van Yellowstone National Park. Dit Park is een van de eerste parken die in Amerika is opgericht en ligt globaal op een hoogte van +/- 2500 meter. Eens het park ingereden werden we terug verrast door de mooie natuur. Hier is de natuur anders dan de Rocky Mountains en Grand Teton National Park. Aan de ene kant is het een stuk ruwere natuur maar ook afgewisseld met mooie groen vlaktes en vele naaldbomen.
Wat ons opviel was dat er nog heel veel sneeuw lag, zoals je kan merken op de foto's. De weg van Jackson Lake naar het noorderlijker gelegen Yellowstone was nog maar enkele weken terug opengesteld wegens de abnormale vele sneeuwval van voorbije winter. Sommige zijwegen waren zelf nog volledig afgesloten. Ja en dan ook nog pech voor Els die zo nodig even naar het toilet moest, toiletten waren nog ingesneeuwd ( zie foto ). Dan maar op zijn beertjes lekker een plekje zoeken in het grote bos.

in het eerste stukje Yellowstone park hebben we de mooie natuur kunnen bewonderen en weer op het gevoelig plaatje kunnen leggen. In dit stuk was het wildlife gebeuren iets minder aanwezig. Maar geen nood het volgende stukje rit maakte dit alles goed. Langs de weg kwamen we bizons en herten tegen en naast het wild ook enkele prachtige gezichten van het stukje vulkanisch gebied met zijn vele geisers. Even gestopt bij de bekendste en ook oudste geiser van het gebied " Old Faithfull ". De volgende dagen hebben we nog veeel te bezoeken en gaan we zeker terug naar deze plaats.

Om 17h30 zijn we aangekomen op onze volgende verblijfplaats West Yellowstone en konden we inchecken op de " Parade Rest Guest Ranch ". Deze ranch heeft ongeveer een 10-tal blokhutten staan dicht bij een meer met daarachter een mooi uitzicht op de nog besneeuwde bergtoppen. Daar we reeds laat waren konden we niet meer eten op de ranch zelf en zijn we nog naar het stadje West Yellowstone iets gaan eten in het " Three Bear Restaurant ".

Ondertussen is de bewolking komen opzetten en valt er nu heel wat regen, op sommige hoger gelegen plaatsen sneeuw, in de bergen.

Maaaaaar morgen voorspellen ze terug een mooie dag.