Verplaatsing naar Richfield staat Utah

Verenigde Staten, Richfield, Utah

Hello Folks,

Vandaag een verslag van twee dagen i.v.m de gemaakte verplaatsingen.

Gisteren, woensdag 11 juni s' morgens na ons laatste onbijt op de ranch vertrokken naar " Old Faithful " de oudste actieve geiser van Yellowstone. Het park was veel drukker geworden dan een paar dagen geleden. Zoals gewoonlijk langs de weg een file gehad i.v.m. bizon spotters langs de weg.

Als we op het park aankwamen hadden we nog even tijd voordat de Old Faithful actief ging worden. Zo nog even een aantal andere minder spectaculaire geiser, maar mooie plaatjes kunnen maken van de algmene omgeving.

Old Faithful was voorspeld om actief te spuiten om 13h00, echter nog een 20 minuten moeten wachten om het mooie spektakel te mogen bewonderen. Sommige omstaanders werden wel ongeduldig en vroegen de rangers waarom het zo laat werd. Het is nu toch nog altijd een voorspelling van een natuurfenomeen en niet even een kraantje opzetten he !!!!

Daarna vertrokken terug richting het zuiden via West Yellowstone naar Idaho Falls in de staat Idaho. Tijdens deze rit hadden we even geluk om nog een bruine beer te kunnen spotten langs de berm. De bijhorende foto's van de beer zijn niet super daar deze genomen zijn met de mobiel van Gerard. Mar toch is beertje vastgelegd op het plaatje.

Om +/- 17h00 aangekomen in ons hotel in Idaho Falls, prachtig hotel met vele faciliteiten en ruime kamer. Els nog even de was gedaan en ik nog even wat boodschappen gehaald bij de WalMarkt. Daarna samen naar de Mexicaan geweest gaan eten en dan maar vroeg slapen voor de grote rit verder naar het zuiden richting Capitol Reef National Park ( Stadje Richfield in de staat Utah ).

De volgende ochtend, donderdagc12 juni vertrokken na een ontbijt in het hotel naar het zuiden voor een rit van +/- 370 miles via Salt Lake City naar Richfield. De bedoeling was om even een tussenstop te maken in Salt Lake City maar daar hebben, eens ter plaatse, maar van afgezien. Salt Lake is een grote stad die vooral uit industrie en shopping centers bestaat en een heeel groot meer dat niet echt goed bereikbaar was.
Van deze rit hebben we geen foto' s gemaakt omdat er ook niet echt veel te beleven was in die streek.
Het hotel in Richfield hadden we om 18h00 gevonden en was ook prachtig ingericht met vele faciliteiten. Naast onze kamer, buiten een zwembad en een hottube. Maar wij waren een beetje te moe en het verlangen naar een hapje eten en ons bedje was groter dan een zwempartij. Dus die avond nog een paar hotels geboekt voor de komende dagen en dan maar vlug onder de wol.