All good things must come to an end...

Nederland, Breda

Hierbij onze laatste reisverslag, want inmiddels zit onze reis er op en zijn we weer veilig terug in het koude en natte NL.
Maar laten we jullie nog even mee terug nemen naar het paradijs: de Malediven!
De vlucht vanuit Auckland naar Singapore en vervolgens Malé ging vrij vlot. We zien het steeds maar als een vliegende bioscoop, want er gaan aardig wat films en chips doorheen op zo'n vlucht. We passeren 8 tijdzones en halen dus 8uur tijd in. Met moeite proberen we ons de laatste uurtjes in het vliegtuig wakker te houden, zodat we in het ritme komen. Op het vliegveld van Malé aangekomen staan ze ons al op te wachten van het hotel en stappen we op de speedboot die ons in 10 minuten naar het eiland brengt van ons hotel.
In het donker ziet het er al mooi uit. We krijgen wat uitleg over het één en ander en worden dan naar onze kamer gebracht. Wow! Wat een mooie ruime kamer, maar vooral de badkamer met buitendouche maakt indruk. We zijn flink moe en besluiten snel ons bed in te duiken het is ook al 00:30u inmiddels (voelt voor ons als de volgende ochtend).
En dan wordt je de volgende dag wakker om half 7 en kijk je vanuit je bed naar het witte strand en de turquoise zee omringd met palmbomen. Echt een paradijsje! Het is bewolkt, maar de temperatuur is goed, dus de zomerkleren kunnen weer aan. We lopen richting het ontbijt en eten onze buikjes te vol aan al het lekkers...
Die middag gaat de zon schijnen en genieten we hiervan op onze eigen bedjes aan zee voor de deur van onze kamer. We snorkelen een uurtje en genieten van de onderwaterwereld. Schiet ons maar lek hier!
's Avonds eten we een hapje bij het café en zijn we al vrij vroeg moe door de jetlag. Lekker op tijd naar bed om de volgende dag weer voor 7u wakker te worden. En dan herhaalt het ritueel zich weer... Na het ontbijt lopen we een rondje om het eiland (dit is een kwartiertje) en maken wat foto's. Ons hotel is het enige hotel op het eiland. Die middag is de UV straling extreem en zoeken we na het snorkelen binnen wat verkoeling op. Hierna begint het te waaien en slaat het weer om. 's Avonds eten we bij de japanner en worden getrakteerd op een showtje incl vliegende messen en eieren. Het loopt goed af...
Woensdag worden we wakker en komt de regen met bakken uit de hemel en dit stopt niet meer tot de ochtend erna. Jammer, maar niks aan te doen. We vermaken ons met het kijken van een serie, potjes poolen en tafeltennissen en natuurlijk eten en drinken. Helaas gaat het duiken hem niet meer worden, de boten gaan namelijk niet de zee op met dit weer.
En dan is het donderdag, onze laatste dag op de Malediven... In de ochtend regent het nog, maar hierna wordt en blijft het droog. Heel fijn! We besluiten een rondje te kajakken, maar door de wind is dit nogal een uitdaging waar we na 20min wel klaar mee zijn. Het is tenslotte vakantie ;-)
's Middags huren we een paddle board en peddelen wat af, erg leuk om te doen! Die avond sluiten we af met een heerlijk honeymoon diner en knijpen we onszelf in onze handjes.
Helaas is het vrijdagochtend om 7:00u zo ver om weer te gaan vertrekken. Na het ontbijt nemen we afscheid van het prachtige hotel en gaan we per boot naar het vliegveld. Vanaf het vliegveld loopt alles vlot en vliegen we via Dubai met Emirates weer naar Düsseldorf. Op het vliegveld in Düsseldorf aangekomen moeten we 1.5u lang op onze tassen wachten, maar daarna kunnen we onze moeders en Ton in de armen sluiten.
Rond half 11 's avonds komen we aan in ons huisje en drinken we nog wat met z'n allen. Het is gek om terug te zijn en we voelen ons even gast in eigen huis.

En inmiddels zijn we wat dagen verder en weer aan het werk. Het is wennen om terug te zijn, maar ook weer snel vertrouwd. Rechts rijden was nog even een uitdaging, maar ook dat hebben we weer onder de knie.
We kijken terug op een ontzettend bijzondere reis. Wat hebben we veel dingen beleefd, zoveel indrukken op gedaan en intens genoten. En dit alles samen 8 weken lang.
We nemen van alles mee uit deze afgelopen twee maanden en genieten voorlopig nog even na. We zijn meer dan dankbaar dat we dit hebben kunnen doen. Jullie allemaal bedankt voor het meelezen en de interesse, erg leuk!

Tot een volgende reis....
Liefs, J&K

Wat fijn dat jullie na zo'n mooie reis weer veilig terug zijn in ons landje. heerlijk was het om te lezen dat jullie steeds zo genoten van alle dingen die jullie onderweg hebben gezien en meegemaakt. Geniet lekker na van deze mooie reis. we houden veel van jullie.

ton en mamsie 2017-03-07 15:19:03

Jullie kunnen terug kijken op een geweldige reis samen. Heerlijk 8 weken weg met z'n twee en wat hebben jullie genoten van alles. Het was weer erg fijn jullie te zien en wat zien jullie er goed uit. Probeer dit fijne gevoel een beetje vast te houden. Want jullie moeten er weer tegen aan he. Liefs van mij

Mamsie 2017-03-07 15:32:47

Nou wat ga ik deze leuke , mooie verhalen missen heerlijk om te lezen. Ik ben blij dat jullie het helemaal geweldig heb gehad maar eerlijk ben ook super blij om jullie weer inbde buurt te hebben. Ja dat willen moeders nou eenmaal. Toch?? Nee lieverds gun ik jullie wel je hebber hard voor gewerkt. Kijk ook na alle foto's en films te gaan kijken dikke kus ❤😘