Bye bye Down Under!

Maldiven, Male

Ja we leven nog hoor!
We gaan even terug naar vorige week maandag, de dag dat Jim z’n verjaardag vierde. Eigenlijk was hij in NZ niet meer jarig, maar in NL wel, dus genoeg reden voor een feestelijke dag. Het begon met een versierde camper vol met ballonnen en kaarten, surprise! Hierna aten we een heerlijk ontbijt in het zonnetje in Whangarei waarna we vertrokken richting the Bay of Islands in het noorden. We stopten onderweg nog even bij een mooie waterval en kwamen 2 uurtjes later aan in Paihia. Op zoek naar een leuke camping navigeerde Kim, Jim en de camper, naar een plekje op hoogte. Bestemming bereikt, maar geen camping te zien…. Huh? Tadaaa surprise nummer 2; een nachtje in een motel. Even uit onze camper, slapen in een echt bed en een eigen badkamer. Heerlijk! En dan het uitzicht van onze kamer: prachtig. Missie geslaagd, want Jim weet even niet goed wat hij moet zeggen.
We openen nog wat kaarten en kijken alle filmpjes van iedereen (zo leuk!) en rijden naar beneden toe om daar lekker wat te lunchen aan het water. Inmiddels schijnt het zonnetje heerlijk en genieten we optimaal. Hier hadden we op gewacht! Die middag slenteren we verder wat rond, nemen een duik in het zwembad en gaan ’s avonds heerlijk uiteten. De eigenaar van het motel brengt ons weg, zodat we beide een wijntje kunnen drinken. Terug gaan we met de taxi, met een iets of wat bijzondere taxichauffeur (een mix van Johnny Depp, Denzel Washington en Al Capone). We vragen ons af of we levend aan gaan komen, maar we worden netjes voor de deur afgezet.

De ochtend erop worden we wakker na een goede nacht in een fijn bed, ontbijten nog bij het motel en gaan weer op pad met onze Kuga. We besluiten de ferry te nemen naar Russell, een ander plaatsje aan the Bay of Islands. In Russell aangekomen laat het zonnetje zich weer even zien en maken we hier meteen gebruik van met een lekkere strandwandeling en een lunch aan de haven. De mosselen zijn hier zo groot en zo lekker… We likken bijna ons bord erbij af ;-)
We besluiten niet hier te overnachten maar via de kust naar beneden af te zakken. Aan het einde van de dag vinden we een fijne camping en besluiten daar nog een wandeling te maken om nog even te genieten van het lekkere weer.

Het is inmiddels woensdag en dat betekent de laatste volle dag met onze Kuga. We besluiten nog een goede roadtrip te maken en langs de kust te rijden richtingr Orewa. Met een kleine omweg rijden we langs de Waipu Caves en besluiten deze grotten een bezoekje te brengen. Ze zijn goed verstopt en daardoor niet heel toeristisch (en gratis). We kleden ons om en gaan de duisternis in. Gepaard met een zaklamp en wat tips van anderen, klimmen en klauteren we ons een weg door de donkere en gladde grotten. Heel cool! Op een gegeven moment kunnen we niet meer verder, tenzij je door het water gaat, maar hier hebben we niet zo’n trek in. Daarbij zouden we nu het mooiste punt bereikt moeten hebben… En ja hoor, we doen onze zaklamp uit en overal om ons heen verschijnen honderden kleine lichtjes. WOW! Eindelijk zien we dan the glowworms; kleine larfjes die licht produceren. In de pikkedonker zijn we omringd door een soort van sterrenhemel, erg indrukwekkend. We krijgen er geen genoeg van, maar besluiten op een gegeven moment toch maar wat daglicht op te gaan zoeken. Onder de modder, maar voldaan, kleden we ons om en vervolgen onze route naar Orewa. Bij Orewa aangekomen parkeren we onze Kuga aan het strand op een free camping plaats op het laatste beschikbare plekje. Lucky us! We maken een lekker kaasplankje en trekken de bijzonder fles wijn open die we eerder hebben gekocht in Blenheim. Dit is het juiste moment; voetjes in het zand, een zonnetje, laatste avond camperen en goed gezelschap natuurlijk ;-) Carpe diem!
Die avond slapen we voor het laatst in onze Kuga aan de zee, met de golven op de achtergrond. Een betere afsluiter kan niet.

’s Ochtends heeft Kim vroeg het wekkertje gezet om de zonsopgang op het strand te zien. En ja, dat was de moeite waard. Na het ontbijt pakken we onze tassen in en maken de camper klaar om ingeleverd te worden; op naar Auckland!
Op de weg naar Auckland stoppen we nog bij een National Park waar we een track van een kleine 2 uur lopen. Het is een mooie route door weilanden, over groene heuvels en langs de zee. In het kader van ‘face your fears’ loopt Jim zelfs door een gebied waar schapen loslopen. Gelukkig kwam hij hier ongedeerd doorheen.
Een lange brug brengt ons in het drukke Auckland. We besluiten om onze tassen alvast af te zetten bij het hotel, zodat we daar straks niet mee hoeven sjouwen vanuit de bushalte. Verkeerd besluit blijkt achteraf… Net in de wijk waar ons hotel ligt zijn zowat alle straten afgesloten of is er eenrichtingsverkeer van gemaakt. Zonder navigatie wanen we ons een weg door de drukte en uiteindelijk vinden we ons hotel. We zetten onze bagage af en rijden door naar het verhuurbedrijf vlakbij het vliegveld (in de spits). We zijn nu wel een beetje klaar met onze camper en dit zorgt er juist voor dat het afscheid niet zwaar valt. We hebben een top tijd gehad met onze Kuga en ze heeft ons ruim 5000 veilige km’s gebracht, maar nu is het tijd om door te gaan.
Het is inmiddels 18:00u als we terug aan komen bij het hotel en we besluiten even op te frissen en lekker uit eten te gaan. Dat hebben we wel verdiend na zo’n dagje!

De volgende ochtend is het aardig bewolkt, maar wel droog. We besluiten de meest bekende track in Auckland te lopen; een wandeling van zo’n 16km door de stad, parken en langs oude vulkanen. Een leuke wandeling om te doen met vele mooie uitzichten. We doen het op het gemakje, lunchen onderweg en 5 uur later zijn we terug bij het hotel. We besluiten nog wat te shoppen en gaan ’s avonds aan de sushi.
Inmiddels is het zaterdag en is het onze laatste volle dag in Nieuw Zeeland. Vandaag beloofd het beter weer te worden en we besluiten dan ook om met de ferry naar Waiheke Island te gaan. Dit eiland ligt op 40min varen van Auckland en is zo’n 92m2 groot. Op het eiland aangekomen zoeken we het strand op en picknicken met bagels. Die middag doen we niet veel buiten wat wandelen en verschillende baaitjes bezoeken. ’s Avonds sluiten we Auckland, en onze tijd in NZ, af met een heerlijk uitgebreid diner in een goed restaurant. Van begin tot het einde genieten we.

Zondagochtend pakken we de tassen in en vertrekken richting de luchthaven. Het is een beetje gek om NZ te gaan verlaten na al die tijd, maar wat hebben we zin in de Malediven!

We kijken terug op 5 bijzondere weken in Nieuw Zeeland. Wat een mooi land, wat een prachtige natuur en wat een variatie vooral. We hebben genoten en zijn dankbaar voor ieder avontuur wat we hier hebben meegemaakt. We hopen er ooit nog eens terug te gaan komen!

Onze laatste dagen sluiten we af op de Malediven, maar hier komen we nog op terug. We zijn nog niet klaar om al gedag te zeggen ;-)

Bye bye, -xxx- J&K

Weer ons blij gemaakt met jullie avonturen en wat een mooie foto's weer zo ook daar willen zijn. Geniet verder de laatse dagen op een droom island. Zal blij jullie weer te zien maar nu even nog genieten love you both ❤😘

Betty 2017-03-01 19:16:59

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Siga 2017-03-01 20:32:15

Helaas voor jullie maar het einde is in zicht! Leuk verhaal om weer te mogen lezen en geniet van de laatste dagen! Dat zal wel goed komen... tot heeeeel snel🎉 Xxx

Roel en Marit 2017-03-01 20:47:51

wat een mooi verslag weer luitjes. Jullie hebben inderdaad een geweldige reis gemaakt met jullie KUGA. Zal weer wennen zijn als jullie straks weer hier in Nederland zijn en in je eigen bed slapen. Maar zover is het nog niet. Eerst nog naar de Maledieven. Geniet daar van jullie laatste stukje avonturenvakantie. Vrijdag komen we jullie ophalen in Dusseldorf en kunnen we jullie na bijna acht weken weer heerlijk een dikke knuffel geven. Dikke kus van ons en tot gauw.