Daaaag Kuga @ Cairns

Australië, Cairns

Hier weer een teken van leven! En dat is een goed leven ;-)
Na onze vorige update zijn we dag erop gaan snorkelen/duiken! Vanuit de haven vertrokken we met een boot richting het 'outer reef'. Dit is een deel van het Great Barrier Reef wat aan de buitenkant ligt. Geen massa's toeristen dus ;-) Het Great Barrier Reef is sowieso erg groot..
Onze boot zat vrij vol, maar daar gingen er maar 6 in totaal van duiken. Lucky me! Alles was erg goed geregeld en het duiken was top! Ik heb drie duiken kunnen maken en de 2e daarvan was mijn mooiste duik tot nu toe... De andere waren vergelijkbaar met Egypte. Ook prachtig! Jim heeft 2x gesnorkeld en ook van allerlei moois gezien. Achteraf had hij een beetje spijt dat hij toch geen introductie duik had gedaan... Het weer was niet top, maar dit was een dag met een gouden randje.
's Avonds in Port Douglas gebleven en daar lekker gekookt en wat rond gelopen. Port Douglas is echt een leuk klein stadje!
De volgende dag was het weer flink bewolkt. Tijd om verder te gaan om de zon te gaan zoeken. En die vonden we slechts 60km verderop! In Palm Cove (hier hebben we ooit eerder geluncht) scheen de zon en was de lucht stralend blauw. Nadat we onze Kuga op een camping hadden gezet aan de zee, zijn we lekker op het strand gaan liggen. Verder hebben we deze dag en avond niks boeiends meer gedaan... Alleen onder gepist door flying foxes, tsja... gelukkig was het op weg naar de douche ;-) Er zitten er hier enorm veel en ook echt groot!
De volgende dag op tijd eruit om nog ff wat zonnestraaltjes mee te pikken om vervolgens aan het begin vd middag door te rijden naar Cairns. Hier hebben we aan het einde vd dag nog een strandwandeling gemaakt. Vloed kwam alleen iets sneller dan gedacht waardoor we bijna niet meer bij onze camper konden komen ;-)

En hier zijn we nu nog in Cairns! We hebben net onze tassen weer ingepakt, want vandaag nemen wij afscheid van onze Kuga. Met pijn in ons hart zullen we straks de sleutels overhandigen. Een klein eerbetoon is wel op z'n plaats ;-)
We zijn echt aan onze camper gehecht geraakt. Al die km's (2500 in totaal) die ze ons overal veilig heeft gebracht zonder ook maar eenmaal tegen te sputteren. Het was de afgelopen 23dgn ons huisje waarmee we op de mooiste wegen hebben gereden en de meest prachtige plekken hebben gestaan. Die schimmelhut, zoals ik het eerst noemde, heeft weer eens bewezen dat je verder moet kijken dan de buitenkant ;-) Haha..
Wij zeggen: 'Kuga bedankt en zeker tot ziens!'

Zo direct gaan we de wasstraat opzoeken en dan onze spullen droppen in een hostel. Om 15u moet de Kuga terug zijn, dus misschien dat we nog ergens heen rijden. Ons activiteitenpatroon is wel wat afgezwakt inmiddels ;-)

De laatste week is nu echt aangebroken... We gaan er nog met volle teugen van genieten! Zaterdag vliegen we naar Sydney toe.

We houden jullie op de hoogte!
Liefs van ons X

Leuk zeg!! Snap dat je eigenlijk nog niet uitgekeken bent daar. En ik kon nu mooi jullie verhaal lezen tijdens t wachten op origine ;) X

Marloes 2013-05-23 05:27:57

Dit is echt een reis om nooit te vergeten....dat is iets wat zeker is!! Geweldig, en heerlijk relaxt allemaal... Ga nog even 200 procent genieten van die laatste week!! Kusxx

Karin 2013-05-23 07:05:48

Ja jongens all good things come to a end maar deze zal je zeker nog een keer doen. Bijna 6 weken zonder de moekis is ook wat en die zullen jullie weer in Nederland gaan verwennen wat ook niet mis is. Kan niet wachten om als in real life te horen geniet nog verder dikke kus xxx

Moeki 2013-05-23 07:34:24

Oh jullie zijn ook lekker bruin geworden! Nou neem in ieder geval die zon ff mee in je koffer! Tot snel!

Lili 2013-05-23 08:32:05

Net jullie verslag gelezen. kan me voorstellen dat j met en beetje pijn in jullie hart afscheid hebt genomen van de Kunga. Je hebt er deze weken hele mooie dingen mee beleefd. Ben wel een beetje jaloers op kim hoor ....... Gedoken in het great barrier reef !!!!!! Nog een weekje lekker aantutteren en dan zit het er helaas voor jullie weer op. Het zal fijn zijn als we jullie weer thuis hebben hoor want het is wel lang geweest. Geniet nog even en vognede week donderdag zien we jullie weer op de luchthaven. Hele dikke kus en knuffel voor jullie. XXXXXXXX

Ton 2013-05-23 09:31:20

weer een geweldig mooi verslag. Ik leef mee met het inleveren van jullie kuga,wordt er bijna verdrietig van,dit was jullie plekje de afgelopen weken ,geef hem maar een aai over zijn motorkap van mij,voor jullie veilige km de afgelopen tijd.(snik snik) Jongens ga nog heerlijk genieten van de laatste week,aan alle leuke dingen komt een eind maar weet dat wij weer met smart op jullie wachten,willen dan werkelijk alles horen en de foto's zien. Heel veel liefs en een dikke kus en knuffel. Mamsie

mamsie 2013-05-23 10:22:16

Heeeey! Wat een leuk verhaal weer en wat jammer dat jullie de camper moeten terug brengen. Lijkt me idd wel vreemd na al die weken. Nu gelukkig nog wel een week lekker genieten. Kus

Marit 2013-05-23 11:55:14

Jaloers;)) geniet er nog even van. Xxx

Annet 2013-05-23 12:54:08

Hi Jim en Kim, Nou, wat een fantastische reis!!! Wat is het mooi daar in het noorden, he? Geniet nog van de mooiste stad van de wereld, Sydney. En doe de groetjes aan de family! En zeg James maar dat het tijd wordt dat ze naar Europa komen! We hebben heel veel zin om alle verhalen en foto's te zien!! Tot snel! Dikke zoenen, Theo en Joyce

Theo en Joyce 2013-05-23 20:30:13

Zo nu heb ik even de tijd voor n reactie te geven, veel bezoek gehad. Het lijkt wel n sprookje waar jullie in zitten.En dan komt direct dat beest met die grote snuit.....snap je.Ik kreeg 'n beetje 'n weeig gevoel toen jullie afscheid moesten nemen van jullie campertje. Dus ik begrijp wat je voelt kim. Maar goed er resten jullie nog 'n paar mooie dagen, Neem het ervan, want zoals gezegd het sprookje is bijna voorbij.Denk aan jullie. xxxx