Cairns en terug in Sydney!

Australië, Sydney

Hi mates! Hier zijn we weer, waarschijnlijk ook voor de laatste keer.
Wat vliegt de tijd! Nu we weer in Sydney zijn, voelt het alsof we vorige week pas zijn aangekomen in Australië. Maar aan alle dingen komt een eind... We kunnen nu terugkijken op een top avontuur!

Maar goed, even terug naar de afgelopen week. Het was allemaal ook te mooi om waar te zijn met onze Kuga ;-) Donderdag moesten we onze camper inleveren in Cairns. Van tevoren hadden we al een hostel uitgezocht om daar nog 2 nachten te blijven. Om niet met alle spullen te hoeven sjouwen, hadden we de Kuga bij het hostel geparkeerd om alle tassen alvast binnen te zetten. En toen op weg naar het camperbedrijf! Met het wegrijden uit het vak hadden we de parkeermeter even over het hoofd gezien... Kleng, rechter spiegel eraf slechts 600meter van het verhuurbedrijf vandaan. F*ck! We zijn toen meteen naar het bedrijf gereden om daar ons verhaal te doen. Gelukkig was de man vh verhuurbedrijf zo aardig om mee naar een oplossing te zoeken. Anders ging het ons aardig wat geld en papierwerk kosten. Hij belde een beunhaas in de buurt waar wij vervolgens naartoe zijn gereden. Gelukkig had deze man nog zo'n camper staan waar hij de spiegel mee kon omwisselen en wat ons een stuk minder geld ging kosten.
Na een klein half uurtje waren we weer terug bij het verhuurbedrijf alsof er niks gebeurd was. No worries!
Ik denk dat we dit ff nodig hadden om los van onze Kuga te komen ;-)

Uiteindelijk hebben we nog 1,5dag doorgebracht in Cairns. Het weer was niet top, dus hebben we een beetje geshopt, bij de Lagoon gezeten en gewandeld. Prima!

Zaterdagochtend zijn we richting het vliegveld gegaan om in 3 uurtjes naar Sydney te vliegen. Daar kwamen we halverwege de middag aan bij ons hotel, wat overigens prima was.
's Avonds hebben James, Caroline en de kinderen ons mee uiteten genomen. Heerlijk gegeten bij Cafe Sydney met uitzicht op de Harbour Bridge. Perfect! Na het eten hebben we nog wat rond gewandeld. De komende weken is er overal in Sydney een speciale lichtshow. Hierbij worden allerlei gebouwen op een bijzondere manier verlicht, zoals bijvoorbeeld het Opera House. Erg gaaf!

Zondagochtend hebben we de Bondiwalk (10km oa langs het bekendste strand van Sydney 'Bondi') gelopen samen met James, Caroline en Charlotte.
's Middags hebben Jim en ik samen de ferry gepakt naar Manly (een ander strand) om nog even te genieten van het herfst zonnetje. Onderweg werden we nog getrakteerd op dolfijnen die met de ferry mee zwommen.
Zondagavond kwamen we via via terecht in een coole loungetent in KingsCross (schijnbaar de place to be) waar we aan de cocktails en pizza hebben gezeten.

Maandag zijn we met de trein (2u) vertrokken naar de Blue Mountains. Daar was het koud, slechts 10graden! Maar wat was het daar ook weer mooi... We hebben een flinke track gelopen met in totaal 2000 treden. De eerste helft omlaag om te eindigen met de overige helft omhoog... Pfff, wat was het pittig af en toe! Maar wel de moeite waard.
's Avonds werd dit beloond; Jim nam mij mee voor een heerlijk etentje in een gezellige wijnbar.

Gisteren hadden we afgesproken met Betty en Alan. Wat was het leuk om deze twee schatten weer te zien! Ze namen ons mee voor een lunch op hoogte in de 360 bar. Erg hoog, maar het uitzicht was fenomenaal! Langzaam draaiden we 360gr rond, zodat we Sydney eens goed konden bekijken. Natuurlijk weer heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Na een kopje thee hebben we elkaar gedag gezegd. Gelukkig zien we ze weer in juli in Nederland!

Gisterenmiddag zijn we nog naar de film geweest. 'The hangover part 3' in Gold Class style. Wat wil zeggen dat je ongeveer liggend je film kan kijken met een hapje en een drankje erbij. Wat vervelend nou ;-)
Gisteravond hebben we de lichtshow bij Darling Harbour gezien en verder nog wat rond gelopen.

En vanochtend was het dan zo ver om echt onze tassen in de te pakken. Vanavond om 22u vliegen we terug naar NL. Eerst 15u naar Abu Dhabi, daar 2u wachten, en dan de laatste 8u richting Dusseldorf. We hebben er geen zin in! ;-)
Nu zitten we nog lekker in het park. We gaan zo nog wat eten ergens en de laatste foto's schieten...

Eén ding weten we zeker: we komen nog terug in Australië!

Jullie allemaal bedankt voor alle leuke reacties! We kletsen snel "live" bij.
Dikke kus van ons X

Wauw Kim wat een mooi avontuur heb je weer beleefd.. je ziet er goed uit! Geniet nog even en alvast een goede reis!! We moeten snel weer eens bijkletsen :) Groetjes!

Simone van Herk 2013-05-29 09:17:14

Nou luitjes, een mooi einde van jullie geweldige vakantie. We kunnen ons voorstellen dat je geen zin hebt om weer naar ons koude en natte kikkerlandje te gaan. Maar wij zijn weer wel blij als we jullie morgen weer zien hoor. Een hele goede vlucht terug en tot morgen. Dikke kus en knuffel van ons. Ton en Lisette

ton en mamsie 2013-05-29 09:53:35

wat n gave foto's weer. ze zeggen alles wat je ons wilt vertellen.. Ik snap dat jullie het erg vinden om dit land te verlaten. Maar het is ook wel fijn dat je zeker weet dat je er ook weer terug naar toe zult keren. Ga alvast maar sparen dan. Ik vind het wel fijn dat jullie weer terug komen want al met al is 6 weken toch wel lang. Goeie reis terug. Enne bedankt dat jullie deze vacantie met ons hebt willen delen.xxx

tante ineke 2013-05-29 11:08:59

Super mooie foto's weer! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie nog lang niet zijn uitgekeken daar, des te meer reden om snel weer terug te gaan. Wij hebben jullie gemist en kijken hier heel erg uit om jullie weer in real live te zien! Fijne terugreis en tot morgen! Kus

Ashley 2013-05-29 12:48:18

Het is inderdaad snel gegaan maar wat hebben jullie en geweldige vakantie gehad. Prettige vlucht groetjes Micky