Back from Fraser Island!

Australië, Hervey Bay

Daar zijn we weer na drie top dagen op Fraser Island!
Dag 1; Zaterdagochtend vertrokken we rond 8u met de hele groep in onze Land Rover "Eli" en onze gids Syd (aardige vent). Eerst even boodschappen doen en daarna met de ferry naar Fraser Island.
We hebben een leuke groep; 3 jonge stellen uit Duitsland (dat wel, haha..).
Het is deze dag erg mooi weer! Lucky us..
Op Fraser Island aangekomen, gaan we na een korte stop op het 'centraal station' de bush in. We werden nog even eraan herinnerd dat de 13 meest dodelijke spinnen en slangen hier leven, fijn! Oja en niet te vergeten de dingo's (wilde honden).
Het is een bumpy ride, maar dat hoort er ook wel bij. Alle 'wegen' zijn van zand, geen asfaltwegen op dit eiland. Na de bush rijden we op het strand langs de kust. Erg mooi en gaaf met de zee direct naast ons. Deze dag hebben we nog gezwommen in de kraakheldere 'Eli Creek' waar je meteen je flesjes kon vullen met dit water om te drinken. Niet net naast de spelende kinderen zonder luiers ;-) Op weg naar onze camping reden we langs een schipwrak wat tientallen jaren geleden gestrand is aan de kust. Omdat er hier een erg sterke eb en vloed is, moet je op tijd vh strand zijn anders kom je er niet meer af en zit je vast tussen de rotsen. We waren net op tijd ;-)
Op de camping aangekomen, hebben we onze tentjes opgezet en met z'n allen het eten klaargemaakt. 's Avonds was het erg gezellig; de nodige drinkspelletjes werden gespeeld en liters Goon gingen er doorheen.
De drank zorgde er wel voor dat we prima sliepen op ons 2mm dik matje ;-)
De volgende dag op tijd eruit en door naar nog meer prachtige plekken op dit eiland. Aan het einde vd dag kwam het met bakken uit de hemel natuurlijk net toen wij een trek aan het lopen waren ;-)
Terug bij de auto aangekomen bleek dat we een lekke band hadden. We waren al aan de late kant, dus we zaten bijna vast ivm de vloed. Uiteindelijk hebben we onze tentjes in het donker opgezet aan het strand. 's Avonds weer gekookt en een spelletje gespeeld ;)
De laatste dag was aangebroken en helaas liet het zonnetje zich vandaag bijna niet zien... Na wat bezoekjes aan een twee meren was het tijd om aan het einde vd middag het eiland weer te gaan verlaten. Het was een top trip!

Heel de groep sliep afgelopen nacht nog in hetzelfde hostel, dus hebben we sa met en pizza gegeten en een filmpje gekeken. Nu is het hier ochtend en hebben we net gegeten. Iedereen gaat weer z'n eigen weg... Wij gaan vandaag veel rijden en verder de kust naar boven vervolgen. We zien wel waar we uit gaan komen! We hebben onze Kuga gemist ;-)

Nou dit is een heel verhaal geworden. Succes ermee!

Liefs van ons

Spannend maar wel heel leuk ziet er goed uit

Micky 2013-05-07 06:36:51

Vet hoor!!!! Eugen, die zwitserse jongen die even meereisde in de Filippijnen had ook supermooie foto's van dat wrak. En trouwens ook een mooie kleur Jeep Barbie ;-) Have fun!

Paul 2013-05-07 09:24:31

Wat ziet het geweldig uit jullie net gesproken fijn om de stemmen weer te horen. Hoop dat het weer je niet in de steek laat maar zo te horen hebben jullie daar geen last van. Kijk uit weer na de volgende foto's enjoy guys big kiss xx

Moeki 2013-05-07 10:00:12

"n goeie morgen van uit ulvenhout. Dat was weer even smullen van jullie verhaal en zeker van de schitterende foto"s. Volgens mij is dit 'n land waar je nooit op uitgekeken raakt.Zeg jullie komen wel terug he! Tis wel heel anders dan ,bv thailand of vietnam. Word dit nu jullie favorite vacantie land? Zie weer uit naar het volgende verslag hoor! liefs en groetjes. xxxx

tante ineke 2013-05-07 10:00:20

Hey schatjes, wij zijn net ook gebeld en wat is het fijn om je stem even te horen,net of je om de hoek staat ( ben gaan kijken maar helaas) vooral om te horen hoe geweldig jullie het hebben. en jullie maken ons warm om daar ook eens naar toe te gaan. Reis weer verder met de kunga om nog meer mooie dingen te gaan zien en ons jaloers te maken,have fun en weer tot horens he. kusjes van ons.

Mamsie en Ton 2013-05-07 10:57:18

He lieverds, Zo te lezen vermaken jullie je prima! :) Klinkt allemaal heerlijk, echt om jaloers op te zijn!! (behalve die spinnen en slangen dan....) Ben ook wel jaloers op die mooie roze jeep, helemaal in stijl! Super om jullie foto's te zien. Zodra Maxi wat ouder is kunnen jullie ons mooi tips geven over een reis naar down under. Geniet er nog lekker van en natuurlijk van elkaar (niet te veel he, zielig voor de mensen die willen slapen) Dikke kus van mij en mijn mannen

Renate 2013-05-07 15:58:30

Hi lieverdjes. Super leuk om jullie zo te volgen! Wat een geweldige foto's om jaloers op te worden, als jullie zo doorgaan moet je schrikken als ik straks achter je sta;). Heel veel plezier en geniet van deze bijzondere reis! Dikke kus van jullie zusje.

Ashley 2013-05-07 19:17:48

Goed om te lezen dat het zo genieten is daar, prachtig land! Dikke kus van ons

Petra 2013-05-10 10:06:58

Lieve Kim en Jim, Zoals alle vrienden en familie vinden we het geweldig jullie verhalen te volgen. Ja, echt jaloersmakend! Kunnen we mooi kijken waar we zelf volgende keer heen kunnen;-) Leuk! Fraser island lijkt me prachtig. We zijn benieuwd naar jullie volgende stop! Groetjes, Theo en Joyce