Magnetic Island and more.

Australië, Magnetic Island

Daar zijn we weer! Zijn jullie ons nog niet beu? ;-)
Vanuit Airlie Beach zijn we met onze Kuga richting Townsville gereden. Ongeveer op de route lagen de Cedar Creek Falls, de moeite waard om een kijkje te gaan nemen!
Hierna doorgereden om halverwege de middag aan te komen in Townsville. Dit stadje ligt aan de zee, maar heeft aan de rand ook een berg/rots 'castle hill'. En overal staan van die grote mangrove bomen. Van alles wat dus!
Het zonnetje scheen goed, dus hebben we een flinke wandeling langs het strand gemaakt. Daarna lekker wat geborreld en 's avonds een spelletje gespeeld.
De volgende ochtend zijn we met onze Kuga de ferry op gegaan richting Magnetic Island. Hier is maar één plek waar je mag camperen, dus dat was een makkelijke keuze. We staan echt een beetje in het bos afgezonderd vd andere huisjes. Leuk, want hierdoor krijgen we veel bezoek van oa walibi's, possums en enorm veel vogels. Dat laatste zorgt soms wel voor de nodige overlast als een bronstige vogel in de boom naar klanten zoekt ;-) Wat een kabaal!
Dag 1 op het eiland hebben we een stuk gelopen naar West Point. Aangekomen bij dat strandje waren we weer de enige op deze plek. Op de weg terug spotten we nog een slang, een kangaroo en een koala! Hoe Australisch wil je het hebben...
's Avonds hebben we lekker gekookt en meegedaan aan de kansloze bingo in de bar. Haha..
Gisteren hebben we voornamelijk veel gelopen en geklommen. Pittig, maar het was het waard! Het eiland heeft allerlei verschillende baaien, met ieder hun eigen uitzicht. De rest van de dag lekker gechild in de hangmat en een kokosnoot mishandeld. Maar uiteindelijk hadden we kokos! En daarna was mr. Possum er blij mee.

En nu zitten we nog op Magnetic Island. We gaan zo nog een stuk lopen en dan aan het begin vd middag met de ferry terug. Waarschijnlijk zullen we dan meteen doorrijden naar Mission Beach, onze volgende bestemming.

Zo nu weten jullie weer waar we uithangen! Op de dagen hiervoor staan weer wat extra foto's. Niet altijd de beste kwaliteit in het donker met mijn telefoon...

Tot over een paar dagen! Bye guys, Xx

Geweldig wat is dat mooi al die dieren nou ik weet het al volgende reis is het ook beestjes kijken wat een ervaring maar niet te leuk gaan vinden lekker hier terug komen ik heb ook net een vogel gezien mus maar ja dikke kus xxx

Moeki 2013-05-15 07:36:09

Jullie zien er goed uit! Ik zit hier in de regen nog steeds een beetje jaloers te zijn ;) leuk dt jullie wat langer op maggie island gebleven zijn, dan zie ik via julloe foto's wat ik had kunnen zien ;) coole foto met die vogels! Tot snel! Xx

suus 2013-05-15 09:44:36

Kim en Jim, jullie wanen zich toch wel in het paradijs he. Zo mooi. Ik krijg er kippenvel van. Wat 'n voorrecht om dit alles te mogen zien en mee maken. En er genoeg van krijgen, nou .... ik dacht het niet. groetjes en xxx

Tante ineke 2013-05-15 10:30:13

Hey hier zijn we weer,het ziet er weer geweldig uit en volgens mij hebben jullie toch mooi weer. Hier is het compleet herfst,zit s'avonds met de verwarming aan,brr. Als ik het goed heb gezien hebben jullie nog een week de kunga,gaan jullie daarna weer richting Sidney? Vliegen? Stuur nog maar veel verslagen en foto's hoor we zijn het hier nog niet beu hoor. Maar ik kijk weer wel uit naar jullie thuiskomst,het is wel erg lang.... en kunnen jullie ons lekker maken voor ook een trip naar de australie. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

mamsie 2013-05-15 11:17:29

Ik heb weer echt zitten te genieten van jullie foto's en het reisverslag. Wat is het daar mooi !!!!!!!! dat is al duizend keer gezegd maar steeds verbaas ik me weer als ik jullie foto's zie. Ik ben er steeds meer van overtuigd dat wij volgend jaar ook die kant uit gaan. Ik wil al dat moois zelf ook wel graag mee maken. Mamsie hoef ik niet te overtuigen want die denkt er hetzelfde over. Nou luitjes geniet verder van al dat moois dat australie heeft te beiden. Goede reis verder en pas goed op elkaar. Dikke kus en knuffel, Ton XXXXXXXX

Ton 2013-05-16 08:41:44

Ik wil ook naar Australië!