Trip Whitsundays

Australië, Airlie Beach

Na ons laatste verslag hebben we de twee dagen daarop voornamelijk veel gereden. Vanuit Hervey Bay zijn we richting Rockhampton gereden. Iets voor Rockhampton hebben we overnacht op een rest area (een soort van gratis camping aan de weg).
De volgende dag op tijd eruit en na een uurtje waren we dan echt in Rockhampton. Daar hebben we lekker rond gewandeld, beetje gewinkeld en een gratis ZOO bezocht. Jim heeft z'n lekkerste koffie ooit op; een sexie coffee (tsja, dat moet wel met zo'n naam). In de middag zijn we vervolgens door gereden richting Mackay. Tijdens deze rit zijn we nog even gestopt bij de Capricorn Caves. En uiteindelijk iets voor Mackay weer overnacht op een rest area. Het is geen straf om veel te moeten rijden hier, want het uitzicht is steeds prachtig. We hebben deze rit weer veel skippy's gezien, maar voornamelijk lagen deze evenredig aan de weg ;-) Zelfs een koala kon de oversteek niet levend halen, zo zielig! Wij hebben alleen een egel een dwarslaesie gegeven... Aan het einde vd dag willen al deze dieren oversteken, waardoor het rijden ook niet zo relaxt is.
Na een lekkere sushi maaltijd in onze Kuga hebben we een filmpje gekeken en daarna vroeg het licht uit gedaan.
De dag erop op tijd eruit voor de laatste km's richting Airlie Beach. Na 4 uurtjes rijden, kwamen we aan in het kustplaatsje Airlie Beach. Het is eigenlijk niet meer dan een haven en één straat met hostels en winkels. Prima, want iedereen komt hier voor maar één ding en dat is het bezoeken van de Whitsunday eilanden.
Wij zijn meteen langs een travel agency gelopen om te kijken wat de mogelijkheden waren voor zo'n trip. Daar kregen we een mooie aanbieding die we niet konden laten schieten. Betekende wel dat we over 1,5u aan boord moesten zijn! Snel nog wat gegeten en onze spullen gepakt en toen, eerder dan gepland, begonnen aan onze Whitsundays trip.
Onze boot had de vorm van een catamaran, maar je kon er wel mee zeilen. We waren met een groep van in totaal 8 personen met daarbij Aaron onze kapitein en Jamie als gastvrouw.
Kort samenvattend; deze 2dgn/2nachten waren super! Veel gezeild, gesnorkeld, Whithaven beach bezocht, heerlijk gegeten en ga zo maar door. Alleen het weer was niet echt top, maar dat mocht de pret niet drukken.

Gister zijn we in de middag terug gekomen en hebben we nog wat rond geslenterd in Arlie Beach. En heerlijk geslapen! Ik (Kim) heb echt in een coma gelegen van 12uur...
Zo direct gaan we richting een National Park om daar nog een mooie trail te gaan lopen en vervolgens door naar onze volgende bestemming: Townsville!

We keep in touch! Bye guys, Xx

Klinkt allemaal even geweldig!! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Hier alles zijn gangetje... Wel lekker gejazzt... En verder niets om jaloers op te zijn! Foto's zijn echt cool, ben echt wel benieuwd naar de rest! Pas goed op elkaar. En geniet nog van de mooie momenten en vergeet voor ons dan geen foto's te maken ;-)! X Pat en Eef

Eef en Pat 2013-05-12 01:14:32

Ha luitjes. Wat een tour met de can

Marit 2013-05-12 01:41:03

O jeetje er ging iets fout en drukte al op versturen. Leuk joh alles met je telefoon doen ;-) maar wat gaaf dat jullie zoveel moois zien en beleven. Foto's zijn ook echt super! Wat gaat de tijd snel. Maar jullie hebben nog een mooi vooruitzicht! Wat een mooi strand trouwens.. Leuk! Geniet er nog van xxx

Marit 2013-05-12 01:45:52

Nog steeds volop aan het genieten lees ik wel, en terecht! Klinkt allemaal geweldig en de foto's zijn prachtig!! Fijn dat alles zo goed gaat! Geniet er nog maar lekker van samen! Xxx

Karin 2013-05-12 09:03:44

wauw, mooi verhaal weer en wat een super foto's! Jaloers :) Fijn dat het zo goed gaat daar! x

marloes 2013-05-12 09:25:02

ja het wordt onderhand saai he al die mooie foto's. Wij willen er echt nooit naartoe hoor (van het jaar al als het kan haha) Jullie genieten ervan met volle teugen en halen er echt uit wat er in zit,en jullie hebben groot gelijk. het is daar echt geweldig en de foto.s zijn werkelijk grandioos. ga zo door. geniet er nog van en weer tot gauw he. xxxx van ons

mamsie en Ton 2013-05-12 10:13:51

Deze vacantie is wel gevarieerd zeg , alles kunnen jullie doen. Geweldig. Blijf genieten en denk soms even aan mij. Enne die bak koffie vond ik ook erg grappig. Zijn jullie ook in het water geweest of is dat te gevaarlijk of te koud? Hebben jullie aardige mede reizigers gehad? Liefs. xxxx

tante ineke 2013-05-12 10:51:46

Wat een geweldige vakantie hebben jullie heel mooi allemaal