Mission Beach, Port Douglas en Cape Tribulation...

Australië, Port Douglas

G'day mates! Na een paar dagen avontuur melden wij ons weer.
Ons laatste verslag zijn we geëindigd bij onze laatste dag op Magnetic Island. Deze dag hebben we nog wat gewandeld, de ferry terug gepakt en doorgereden naar Mission Beach. In Mission Beach komen de bijzondere vogels genaamd 'cassowaries' voor. Ze zijn ongeveer 2 meter lang en hebben wat weg van een felgekleurde struisvogel. Overal staan bordjes om op te passen voor deze dieren en ze vooral niet ondersteboven te rijden. Er zijn er nog maar een stuk of 40 daar, dus zeldzaam. Wij komen Mission Beach binnen rijden en na 3min spotten we al een cassowarie. Cool! Helaas geen fotocamera bij de hand...
In Mission Beach aangekomen, hebben we nog even over het strand gewandeld en 's avonds een potje pool gespeeld.
De volgende dag zijn we op tijd gaan rijden richting Cairns. Onderweg zijn we gestopt bij Babinda, een plaatsje met een National Park met regenwoud, watervallen, etc. Op ons gemakje zijn we hier doorheen geslenterd en vervolgens doorgereden naar Palm Cove (ligt voorbij Cairns). Hier hebben we lekker geluncht aan het strand. Lovely!
De weg tussen Cairns en Port Douglas was de mooiste route tot nu toe om te rijden... Met de bergen aan je linkerkant en de zee pal naast ons rechts. Prachtig! Er hangt overal een zoete geur in de lucht ivm alle suikerriet plantages.
In Port Douglas aangekomen scheen de zon nog steeds, dus zijn we nog even de zee ingedoken. Dit kan alleen in een afgezet stuk ivm de gevaarlijke kwallen en mogelijke krokodillen...

De dag erna zijn we gaan rijden richting Cape Tribulation in het Daintree regenwoud, nog verder naar boven toe. Dit is een bijzonder gebied omdat hier twee 'World Heritage areas' elkaar ontmoeten: het regenwoud en the great barrier reef.
Ook deze route was bijzonder om te rijden in de bergen door de wolken heen. Helaas regende het wel flink, maar goed dat hoort ook wel bij een REGENwoud. Uiteindelijk zijn we zo ver mogelijk naar boven gereden (verder kon je alleen meer richting het Noorden met een jeep) en hebben we onze camper bij een hostel met camping gezet. Gezellig!
In Cape Tribulation aangekomen, hebben we gewacht/gehoopt totdat het stopte met regenen en dat deed het! Zo konden we nog mooi een track door het regenwoud/mangrove wandelen. 's Avonds lekker gekookt en een filmpje gekeken in onze Kuga. De regen kwam weer met bakken uit de lucht, maar wij zaten droog.

De volgende dag was het droog en zijn we doorgereden naar een andere camping. We houden van wat variatie ;-) 's Middags zijn we gaan kajakken met een gids en hebben we een aantal schildpadden gezien en 2 grote witte zeearenden. 's Avonds hebben we pannenkoeken gebakken en heb ik, (Kim), Jim weer ingemaakt met een potje duizenden ;-)
En zo komen we weer bij vandaag! Vanochtend zijn we gaan paardrijden door het regenwoud en langs het strand. Alleen wij tweetjes en de gids... Echt leuk om te doen! De spierpijn zal nog wel volgen ;-)

Na het paardrijden hebben we het Daintree regenwoud weer verlaten en zitten we nu weer in Port Douglas. Het is hier 10 dagen carnaval, (helaas is dat niet hetzelfde als bij ons), wat betekent dat er verschillende markten zijn en voornamelijk veel mensen die gezellig komen eten en drinken. Daar kunnen wij ons wel in vinden :-)
Morgen gaan we dan eindelijk richting het Great Barrier Reef! Ik ga duiken en Jim snorkelen (jaaa, we passen goed op, haha). Ben benieuwd!

Donderdag moeten we onze Kuga inleveren in Cairns, dus we moeten ff kijken wat we nog willen doen. Het weer is niet super op het moment, maar dat kan zo veranderen hier. We shall see!

Aangezien we nu geen wifi hebben, kan ik niet veel foto's erop zetten, maar die houden jullie dus nog tegoed!

Iedereen geniet van de vrije Pinksterdagen! Xxx

n 1 woord ..schitterend. en wat zien jullie er gelukkig uit. Kan ook bijna niet anders, natuurlijk. Oja , het is 'n schrale troost, maar ach, wij hebben ook al heel veel slecht weer gehad. Denk aan jullie.xxxx

tante ineke 2013-05-19 10:49:55

Jullie hadden het al verteld maar de foto's zijn schitterend wat een avontuur kan er niet genoeg van krijgen kan niet wachten om alle foto's te zien en jullie verhalen te horen. Nou geniet weer verder dat zal wel lukken dikke kus xx

Moeki 2013-05-19 10:49:55

Prachtig bij jullie zo op de foto's te zien, nog heel veel plezier en tot ziens. groetjes Bianca Timmermans

Bianca 2013-05-19 13:02:35

Nou we hebben elkaar net gesproken aan de telefoon dus we hebben het allemaal weer van eerste hand............ Foto's zijn weer prachtig hoor. Morgen veel plezier met het duiken en snorkelen. Nog een paar dagen en dan de kunga weer inleveren. Zal weer even wennen zijn om weer gewoon in een huis te slapen. Luitjes nog heel veel plezier en we horen weer snel van jullie. Hele dikke kus en knuffel van Ton en mamsie. XXXXXXXXXXXXXX

ton en Mamsie 2013-05-19 13:53:28

Wat schitterend allemaal nog veel plezier

Micky 2013-05-19 15:11:48

De foto's zien er weer geweldig uit! Heel veel plezier nog dikke kus.