The Big Five!

Zuid-Afrika, hazyview

Well hello again!
Weer wat dagen verder en vooral wat avonturen verder... Never a dull moment in South Africa!

Wat waren de dagen in en rondom het Kruger Park geweldig!
Het verblijf in onze tent in een private game reserve was super, incl een badkamer in de buitenlucht! Top service, lekker eten, bijzondere accommodatie maar vooral the Big Five van héél dichtbij kunnen zien! Iedere dag hadden we 2 game drives van 3uur (safaritochten met een Land Rover) waarbij we op zoek gingen naar de dieren. Om half 6 's ochtends eruit om op safari te gaan is dan ook echt geen straf. De game drive laat in de middag ging door in het donker, ook erg gaaf!

Op onze laatste avond hadden ze voor ons een private dinner geregeld op de uitkijkpost ivm onze verloving. Heel bijzonder om daar samen te zitten met allerlei dieren om je heen.

De volgende ochtend de laatste game drive en toen onze Big Five compleet gemaakt: eindelijk het moeilijke luipaard gezien! Erg gaaf...
Na het ontbijt weer onze Vivo ingestapt en via een prachtige route naar wat bezienswaardigheden gereden rondom Hazyview. We hadden mooi weer, dus de lucht was perfect blauw en de uitzichten fenomenaal.

Uiteindelijk in de namiddag aangekomen in ons Guesthouse in Hazyview. Een mooi afgelegen landhuis, waarin we een erg grote kamer hadden. Maar liefst 2 tweepersoonsbedden.... Aangezien we nog niet getrouwd zijn, hebben we die natuurlijk beide gebruikt. Zo zijn we opgevoed ;-)
's Avonds lekker gegeten en weer als een blok in slaap gevallen.
De volgende dag hadden we voor het eerst geen wekker gezet. En wat denk je... om half 7 klaarwakker. Dus toch maar op tijd gaan ontbijten en de auto ingestapt op weg naar een waterval. Hierna de auto bij het guesthouse gezet en het centrum in gewandeld. En daar hebben we eindelijk, onder het genot van een Mojito, wat dingen in ons 'bruiloft-ideeënboek' gezet (thnx nog Ka!). Gelukkig zitten we op één lijn en gaan we er iets speciaals van maken!

's Avonds hebben we gebruik gemaakt van dat mooie bad op pootjes. Dat dit bijna een ritje naar het brandwondencentrum opleverde, laten we maar in het midden ;-)

En nu zitten we aan het ontbijt en vertrekken we zo richting Swaziland. De grens over om 2dgn daar de buurt te gaan verkennen.
Een flinke tocht van zo'n 5-6uur rijden. Hopelijk worden we niet weer aan de kant gezet door de politie... Enige dagen terug reden we door, voor ons oranje, voor meneer de agent, rood. Dit ging niet anders, aangezien we niet ineens op de rem konden gaan. Sirene aan achter ons, auto aan de kant... Hele preek en een boete van ruim €280,- (slik). Uiteindelijk met een beetje 'sorry officer' en 'do you want a muffin' kwamen we er onderuit. Gelukkig wilde hij die muffin niet, want daar kon je iemand dood mee gooien.

Maar nu op naar Swaziland! Over een aantal dagen horen jullie weer iets van ons. Erg leuk trouwens om al jullie reacties te lezen en te krijgen!

Hakuna matata! Xx

Wat geweldig om zo met jullie mee te kunnen reizen. Heerlijk om te lezen. Wat een avontuur! Geniet maar lekker lieverds en blijf vooral schrijven! Kijk goed uit he. Dikke knuffel x

Angélique 2014-10-03 08:39:53

Was een stoplichtijsje zeker. ' En nou is ie weer rood' ; ) Beetje net als de Cubaanse politie dus...

paul 2014-10-03 08:46:09

Fijn weekend maar dat komt wel goed denk ik!! X

Ghislaine 2014-10-03 09:03:34

Heel gaaf allemaal, al bijna een vervroegde huwelijksreis ;) geniet ervan, en natuurlijk ook van elkaar! Moest wel lachen dat jullie de politieagent een muffin aanboden haha...

Renate 2014-10-03 09:57:48

Wat een leuk verslag weer Kim. wel met een leugentje. ieder alleen in een twee persoons bed. ja ja . met het lezen krijg je echt een idee hoe jullie het hebben en dat is fantastisch. geniet verder. geen rode lichtjes meenemen want dat is aanslag op jullie budget. dikke kus wn groetjes uit spanje

ton 2014-10-03 09:58:07

Hey rangers,wat hebben jullie het toppie daar zeg. Een geweldig avontuur en jullie hebben de big five gezien,ja wat moet je verder nog zou je zeggen he. Kijken jullie wel goed uit, liever bruin van de zon dan rood van het warm water he. En apart slapen,gelukkig begrijpen jullie het. No sex,voor het huwelijk,goede opvoeding he. Ga verder met genieten kijk uit voor die politiemannen daar en ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Heel veel liefs van mij. Xxxxxxxxxxxxxxxx

mamsie 2014-10-03 10:08:18

Klinkt echt allemaal supergaaf. Erg romantisch ook. Love you both. Dikke x van julie bro ;)

benji 2014-10-03 11:12:52

Love is in the air... Wat romantisch, lekker eten voor de verloving met uitkijk op de dieren. The big five gezien :), fantastisch hoor! Foto's zien er ook weer spectaculaire uit.. Heerlijk om te lezen en te zien. Geniet er van! Op naar de nieuwe avonturen. Xxxxx Roel en Marit

Marit 2014-10-03 11:17:31

Graag gedaan ;-)...geniet lekker van het samen dromen en brainstormen over jullie dag! Benieuwd wat er allemaal in staat ;-)! En genieten van de reis lukt ook wel zo te lezen! Wauwww...geweldig daar zeg! Xka

Karin 2014-10-03 12:20:11

Leuk dat jullie de complete big 5 hebben gezien. Geniet nog van de rondreis!

Miriam 2014-10-03 13:57:44

Nou, nou! Geweldig allemaal hoor, fijn tenoren dat het zoooo geweldig is!! Veel plezier in Swazi! Xxx

Annet 2014-10-03 17:38:15

Lieve Kim em Jim. Wij keken alweer uit naar jullie volgend verslag en ja daar was de mail dus gauw lezen wat er weer beleefd was!! Nou het kan bijna niet mooier ,romantische gedekt voor het verloofde paar en rondom de wilde dieren. Jullie zijn toch niet in het aards paradijs want volgens ons is er geen verschil!!!Blijf genieten van al dat moois en wij reizen gezellig mee.Groetjes dick en ans.

Dick en Ans van der nat 2014-10-03 19:55:13

Hee Kim en Jim, ziet er echt geweldig uit. Een aanrader voor een van onze volgende reizen. Krijg er nu al zin in. Geniet ervan samen. Dikke dikke kus

Joyce en Theo 2014-10-03 22:42:56

Leuk om te lezen, ik krijg helemaal een idee hoe het er bij jullie uit moet zien. Geniet van jullie prachtige vakantie. En Kim geen gekke dingen dit keer he! Liefs ons PS: kijk uit naar het volgende verhaal PSS: laten jullie wel optijd weten wanneer we voor een ticket moeten sparen,