Arrived in Amazing South Afrika!

Zuid-Afrika, Nelspruit

Hi guys!
Hierbij ons eerste reisverhaal van onze trip naar Zuid Afrika. Voor ons allebei een onbekend land en omgeving. Leuk, spannend en ook wel lastig... Want wat neem je allemaal mee?? Uiteindelijk is het aardig gelukt om een selectie te maken. Na een dag werken voor Jim was het afgelopen donderdagavond dan eindelijk zo ver. Off we go!

De vluchten (tussenstop in Dubai) gingen prima en vooral ook vlot. Mede doordat Dominique en Roland dezelfde vlucht hadden. Gezellig dus!
Er is geen tijdverschil in Zuid Afrika, dus daardoor ook geen last van een jetlag. Ideaal!
Rond 17u kwamen we aan in Johannesburg tegelijk met onze koffers. Gelukkig, want regelmatig gaat dat nog wel eens fout. Afscheid genomen van Do&Ro en op weg naar ons hotel.
Op onze hotelkamer stond ons een grote verassing te wachten: een bed versierd met rozenblaadjes, champagne en een bos rozen. Als 2 schapen stonden we elkaar aan te kijken "hoe kan dit?". Wat blijkt; Benji en Sietske hadden dit geregeld voor onze verloving. Hoe lief!!

De volgende dag ging om 7u de wekker, gelukkig niet om te gaan werken ;-)
We zijn weer richting het vliegveld gereisd om daar onze huurauto op te gaan halen. Prima bak; een nieuwe (!) witte Volkswagen Polo Vivo. Onze spullen een plekje gegeven en gaan met die banaan. Heel even wennen om weer links te moeten rijden, maar ook dat was vrij snel gepiept.
Onze eerste echte bestemming is Nelspruit. Een tocht van 4,5uur. We hadden deze keer geen navigatie gehuurd maar Kim Kim is inmiddels aardig goed in de weg vinden. Regelmatig hadden we de grootste lol als we plaatsen voorbij reden als 'Zwartkoppies' (mensenkennis hebben ze wel) en 'Geluk'. De uitzichten waren prachtig en de weg prima. Dus zo gezegd zo gedaan, een kleine 5u later kwamen we aan bij onze Lodge 'Tomjachu'. Het laatste kwartier van onze rit waanden we ons in het echte Afrika. Voor de Lodge stonden de zebra's en struisvogels ons op te wachten!
De lodge was afgelegen en super mooi. We waren er maar met z'n tweeën, wat het nog specialer maakte.
Na aankomst zijn we meteen een stuk gaan wandelen tussen de zebra's, giraffen, gazellen, gnoes en struisvogels. Bizar dat je die zomaar tegenkomt. Eigenlijk ook wel welverdiend, na jaren lid te zijn geweest van het WereldNatuurFonds ;-) Je bent een "ranger" of je bent het niet...

's Avonds werd er voor ons gekookt en lagen we om 22u voor pampus.
De volgende ochtend weer op tijd eruit om naar het Kruger Park te gaan. Gelukkig niet zo ver rijden, want we konden niet wachten om daar te zijn. Het Kruger Park is zo groot als België en 'the Big Five' en vele anderen wilde dieren leven hier. Een soort Lion King dus ;-) Je mag hier zelf met je auto rondrijden onder voorwaarden dat je absoluut niet uitstapt en dat je niet in het donker rijdt. Bij de ingang moet je ook wel even een 'eigen risico' formulier tekenen.
Dag 1 in het Kruger Park was fantastisch! Olifanten, giraffen, zebra's op 1,5 meter afstand. Het rondrijden, wij kozen voor voornamelijk off road (arme Vivo), en het zelf spotten van dieren is geweldig. Na een eerste dag kwamen we voldaan aan bij ons restcamp. Eindelijk de beentjes strekken en zelf een Braai (bbq) in de hens zetten. We sliepen in een schattig houten huisje op een park.

Na een nacht goed slapen en vooral lang (zijn we moe vd malariatabletten of van het werken?) vertrokken we weer in de vroege ochtend het park in Weer van alles gezien en in het bijzonder Simba en Nala voor de kenners (leeuwen). Top!
Om 14u werden we verwacht bij onze volgende accommodatie welke ligt in een privé gedeelte van het Kruger Park. Hier slapen we 2 nachten in een safaritent en hebben we een aantal safari's gepland.

We zijn hier nu en het is er fantastisch, maar meer hierover vertellen we de volgende keer! Het is al lang genoeg nu ;-) Tot snel, Hakuna Matata!

ps: de "mooie" foto's zijn gemaakt met de spiegelreflexcamera, welke wij nu niet kunnen laten zien...

Klinkt weer helemaal geweldig! Gaaf om alles zo te zien in het echt! Geniet ervan! X

Evelien 2014-09-30 14:02:03

Wat een fantastisch lang en mooi en goed leesbaar verslag,dank jullie wel!! Dat jullie daar dan toch weer maar te tijd voor nemen om ons mee te laten genieten. Het lijkt mij prachtig en toch ook wel spannend op zo,n park te overnachten zou denk ik de hele nacht allerlei vreemde geluiden horen. Nog veel plezier daar en wij kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes Dick en Ans.

dick en ans van der nat 2014-09-30 14:24:08

wauwww, gaaf hoor, tsja eigenlijk had ik daar ooit ook nog heen gewillen, maar jullie nemen mijn taak goed waar als ik het zo eens lees. Geniet van die ongelooflijk mooie natuur en elkaar ! Blijf jullie op de voet volgen zodat ik er gewoon 'n beetje bij ben. groetjes Fer (en joke natuurlijk die in Turkije zit)

fer 2014-09-30 15:17:07

Wauw... ik zat weer even terug in tanzania door jullie verslag. Wat overweldigend die natuur en machtige beesten. Geniet stelletje wereldreizigers ;-)

marleen 2014-09-30 15:36:55

Het ziet er geweldig uit. Is een prachtig land tussen al de dieren. Geniet er van

Micky 2014-09-30 15:52:53

Cool hoor!

Paul 2014-09-30 15:53:35

In 1 woord GEWELDIG. Ga zo door,met je verslag dan genieten we mee. Xxx mamsie

mamsie 2014-09-30 15:58:36

Weer een geweldig verslag hoor. wat mooi om zo dicht bij die natuur te zijn. geniet van jullie reis en pas goed op elkaar. heel veel groetjes en dikke kussen uit Torremolinos waar hoogstens een paar wilde oude dametjes voorbij komen. xxxxx Ton

ton 2014-09-30 16:01:15

Gaaf hoor! Super leuk verslag om te lezen. Geniet ervan lieve schatjes! Dikke kus

Ashley 2014-09-30 17:21:18

Waauuwww!!! Een "once in a lifetime" experience !! Enjoy!

Joeri 2014-09-30 17:55:38

Wat leuk om jullie avonturen te lezen!! Ben nu al benieuwd naar wat jullie nog allemaal gaan zien een meemaken :) Lekker genieten samen, have fun! X rebecca

Rebecca 2014-09-30 18:25:48

Hoi hoi, Wat tof om te lezen en dat jullie eigenlijk al zoveel gezien hebben. Geniet er van samen. Hopelijk komt er nog meer moois. Have fun. Xxx roel en marit

marit 2014-09-30 18:29:15

Gaaf!!!

Mieke 2014-09-30 19:34:54

Wow! Fantastisch. Wij zijn erg benieuwd naar jullie verhalen en de "mooie" foto's (wij vinden deze al schitterend!) Heel veel plezier, lieverds! Dikke kus!

Theo en Joyce 2014-09-30 20:38:21

He luitjes, Klinkt allemaal heel bekend en zo gaaf! Wij hebben nog steeds heimwee. Er gaat vast nog veel meer moois volgen. Proef vooral ook de Amarula likeur, komt van daar, met olifant erop (ook in NL te koop). Heel veel plezier nog en hopelijk krijgen jullie de Big-Five rond! Genietze! X

Eva en Martijn 2014-10-01 06:49:04

En zo kunnen we allemaal een beetje mee op vakantie naar Afrika, thanks!!!