Australië you were great!

Australië, Sydney

Hier weer een teken van een goed leven! Inmiddels zijn we veilig in Nieuw Zeeland aangekomen, maar we willen jullie eerst nog mee terug nemen naar onze laatste week in Australië.

Na Philip Island zijn we doorgereden naar Wilsons Promontory National Park a.k.a. the Prom. The Prom is het zuidelijkste puntje van het vaste land van Australië, een prachtig natuurpark van ongeveer 500km2. Rond 12u kwamen we het park binnen rijden en werden we weer uiterst vriendelijk geholpen bij de ingang. Wandelroutes werden uitgelegd, kaarten meegegeven en een plekje gereserveerd op de campingground voor die avond.

Na wat rondrijden, besloten we om een track te gaan lopen die ons een prachtig uitzicht over het park moest geven. Eerst even wat wrapjes gemaakt als lunch om vervolgens aan de tocht van 2u te beginnen. Na 1.5u lopen, wat overigens erg mooi was, vonden we het toch iets of wat vreemd dat we nog niet boven op een berg zaten. De stappenteller op Kim haar telefoon liet zien dat we inmiddels de 10km gepasseerd waren, gek want de totale route zou maar 4.5km zijn… Hmm, iets klopte hier niet. Uiteindelijk zijn we omgedraaid en na ruim 3u lopen kwamen we terug bij onze Hippie. We bekeken de kaart die daar ging nog eens goed, nog steeds ging er geen belletje rinkelen. We moesten de weg volgen naar rechts, check, dat hebben we gedaan. Na het goed lezen van de beschrijving, bleek dat we iets te vroeg rechtsaf waren geslagen…. Een pad op wat eigenlijk alleen bedoeld was voor “personeel”.

Na deze lange tocht besloten we ons plekje op te gaan zoeken op de camping, recht onder een boom met de mooiste vogels (papegaaien, kaketoe’s, etc). Leuk om te zien, maar wat schreeuwen die beesten. Na een lekkere pasta gekookt te hebben, zijn we nog een ronde gaan lopen tot de zon onder ging. De wallabi’s liepen ons tegemoet, het blijven leuke beesten. We sloten de dag af met bijna 25km in de benen. Moe, maar voldaan!

De volgende dag weer op tijd uit de veren om richting Lakes Entrance te gaan. Een plaatsje aan het strand, waar de zee verschillende meren aan de kust heeft gevormd. Nadat we onze Hippie weer een rustplek voor de nacht hadden gegeven, zijn we naar het strand gelopen. Met een lekker broodje van de Subway was dit de perfecte lunch. Einde van de middag hebben we nog een lange strandwandeling gemaakt en ’s avonds niet veel bijzonders gedaan.

Op dinsdag reden we richting Mallacoota, het was bloody hot die dag. Nadat we aan waren gekomen op de camping, hebben we vrij weinig gedaan.. Het was te heet om iets te doen, je vooral rustig houden met een boekje in de schaduw was de beste optie. Einde van de dag zijn we nog even richting een meer gelopen en hebben we daar wat op het zand gezeten. ’s Avonds een hapje gegeten waarna we in het pikkedonker een kleine omleiding namen naar onze Hippie… Onze camping was veranderd in een doolhof, waar zelfs Kim niet uitkwam. Eindelijk wist zij nu ook eens wat Jim zo vaak voelt ;-)

De ochtend erop reden we naar een andere kustplaats, Narooma. Het zijn allemaal maar kleine dorpjes hier aan het water, maar juist erg knus. In Narooma besloten we 2 nachten te blijven, even pas op de plaats. Via een wandeling langs het water kwam je terecht bij de rustplaats van zeeleeuwen. Meerdere dikke logge zeeleeuwen lagen hier te zonnen of uit te rusten van…. Geen idee, ze waren dik genoeg dus zullen vast wel eens een visje vangen. ’s Avonds maakten we broodjes hamburger op de BBQ en hebben we nog vrij lang buiten kunnen zitten, heerlijk! De dag erna hebben we vooral wat gechilld, taart gegeten (want Rory was jarig) en ’s avonds Fish en Chips en een film op bed. Het leek wel zondag ;-)

Vanuit Narooma reden we vrijdag naar Jervis Bay. Onze reistijd ligt steeds rond de 3u rijden, dus het valt mee met de afstanden. Jervis Bay staat bekend om zijn prachtige stranden, het mooiste strand van Australië ligt hier ook. En niks gelogen, het was prachtig! Ontzettend zacht en wit zand en super helder water. Langs de verschillende stranden en baaien liep een track welke we gelopen hebben. Het was geen strandweer, dus een duik zat er niet in. ’s Avonds stonden we op een simpele camping, maar prima want veel heb je niet nodig. Die avond flansten we weer een lekkere maaltijd in elkaar en zijn we redelijk op tijd gaan slapen, ons laatste nachtje in onze Hippie.

De volgende ochtend waren we er op tijd uit om onze tassen te pakken en de Hippie klaar te maken om hem dit weekend in te gaan leveren. Het was tijd om naar Sydney te gaan. We hadden een appartement geboekt voor 2 nachten vlakbij het vliegveld en met de metro in 13min in het centrum. Het appartementencomplex was pas in november geopend en nog gloedje nieuw. Wow! Toen we binnen kwamen werden we blij verrast door de ruimte en de luxe. Een vaatwasser, onbeperkt wifi, maar vooral een wasmachine en een droger. Erg fijn om alles schoon mee naar Nieuw Zeeland te kunnen nemen.

In Sydney hebben we ons goed vermaakt, erg leuk om weer terug te zijn. Helaas geen familiebezoekjes meer, aangezien de gehele familie op vakantie is. Erg jammer, maar we hebben zeker aan ze gedacht en op ze geproost.

Zondag hebben we de Hippie weggebracht, hij heeft ons 2200 veilige km’s overal naartoe gebracht. Het was een beetje passen en meten, maar voor ons was hij deze weken perfect. ’s Middags hebben we de ferry naar Manly gepakt en daar heerlijk even op het strand gelegen. Op de weg terug naar ons appartement regelde Jim nog even een romantisch 3-gangen diner bij de MacDonalds ;-)

De volgende ochtend werden we om 6u opgehaald om richting het vliegveld van Sydney te gaan om daar het vliegtuig op te stappen richting Christchurch. We waren blij verrast dat Emirates deze 3uur durende vlucht zelf uitvoerde en we dus met alle ruimte, eten, drinken en films de tijd wel doorkwamen.
Inmiddels zitten de eerste dagen in Nieuw Zeeland erop en die zijn tot nu absoluut fantastisch, wat een mooi land. Iedere dag een “wow” zoals de Lonely Planet omschrijft , is niet gelogen. Maar daarover volgende keer meer.

Leuk dat jullie mee reizen met ons en ontzettend leuk om jullie reacties te lezen, thnx!

Heel veel liefs vanuit NZ, J&K

Wat leuke mooie verhalen, foto's wij beleven dit allemaal met jullie super. Jullie zien er goed uit lekker uit gerust en aan het genieten maar dat kan niet anders in z'n land toch prachtig. 3 gangen menu macdonalds is een beetje over de top maar laat je eigen af en toe verwennen zou ik zeggen. Nou op na de volgende avontuur kijk er na uit. Dikke kus lieverds ❤️❤️

Betty 2017-01-27 07:16:06

Prachtig daar! Leuk de updates te lezen. Wie had de kaart alweer vast tijdens de wandeling? :)

Joeri 2017-01-27 07:32:41

Wat een supermooie reis!! Heel veel plezier samen in Hobbit land... op naar Mount Doom! 😁

Jeroen 2017-01-27 08:40:57

Had je toch de luxe Hippie met muskietennetjes voor de ramen en een TV-tje voor een film in bed? Beter! Have fun! Paul

Paul 2017-01-27 09:23:37

Hee luitjes, wat leuk om jullie verslag weer te lezen en die prachtige foto's te zien. geeft weer een indruk van de reis die jullie maken en die prachtig is zo te zien. Jim is echt een romanticus he, om je zo te verrassen met een romantisch diner. Geintje hoor Jim, want je bent echt superlief voor onze dochter en we zijn trots op je. nou, op naar het verdere deel van jullie reis. er gaan vast nog hele mooie momenten komen en misschien ook nog lange wandelingen ha ha ha. geniet samen verder schatjes. Dikke kus van je (schoon bonuspa) XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ton 2017-01-27 09:44:26

Wat heerlijk om weer een uitgebreid verhaal te lezen, ondanks we elkaar spelen geeft dit toch wel een heel helder beeld van jullie mooie reis. Wat fijn Jim dat ook jouw vrouw wel eens verdwaald kan raken 🙈 Je dacht haast dat dit onmogelijk was maar niets is minder waar haha! Geniet van jullie nieuwe avontuur in new zeeland. Dit zal vast ook weer een mooi verhaal opleveren. Lekker genieten moppies! Ps prachtige foto's weer en fijn jullie te zien... Dikke kus Roel en Marit

Marit 2017-01-27 09:50:48

Hoi Lieverds, heerlijk om jullie mooie verhaal weer te lezen,in gedachten reis ik dan mooi met jullie mee:). Het is daar geweldig zo te zien op de mooie foto's. Jullie hebben het heerlijk samen,geniet ervan jullie hebben het zo verdiend. En Kim verwen Jim ook eens he, een lekkere maaltijd bij Burger King of zo. Nieuw Zeeland is ook weer een heel avontuur waar jullie weer veel zullen zien. Schatjes pas goed op elkaar en weer gauw tot apps,snap chats of mails he. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (schoon)mamsie

mamsie 2017-01-27 11:44:13

Wat heerlijk om te lezen en te zien dat het zo geweldig is! En wat zien jullie er gelukkig uit samen(L) Geniet van jullie avontuur in NZ! Veel liefs Nino en Ashley

Ashley 2017-01-27 13:40:49

Mooi om ons zo mee te laten genieten ! Vooral doorgaan zo 👍enjoy it 👄

Joke & fer 2017-01-27 15:26:23

Klinkt wederom allemaal super vriendjes! Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie trip! Enjoy!

Lars 2017-01-27 15:29:32

Wat heerlijk om te lezen, zijn we een klein beetje mee op reis😊 Lekker lange wandelingen naar mooie plekken. Geniet er nog lekker van. Dikke kus

Evelien 2017-01-27 19:50:05

Ziet er goed uit daar, en nog veel plezier met de reis verder

Machel 2017-01-28 10:31:12

Pfff afzien daar ;) x

Mieke 2017-01-28 21:42:10

Mooie start in Australia! Wij zijn heel benieuwd hoe NZ zal zijn! Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes uit een koud DB.