G'day mates!

Australië, Melbourne

G’day mates!

Hier is dan eindelijk ons eerste reisverslag . Jullie hebben er even op moeten wachten door een combinatie van weinig goede wifi en de behoefte om niet teveel achter een telefoon of laptop te zitten. Maar met veel plezier schrijven we nu onze avonturen op. Laten we beginnen bij het begin:

De vlucht naar Melbourne met een korte tussenstop in Dubai verliep soepel. De tijd ging verassend snel, doordat we best wel wat uurtjes slaap konden pakken. Altijd fijn! In Melbourne aangekomen (half 12 ’s avonds) gingen we op weg naar ons airport hotel. Daar aangekomen bleek dat we onze tas op slot hadden gedaan met een slotje waarvan we niet de juiste sleutel bij hadden, hmm… Gelukkig kregen we het slot met wat creativiteit, een zakmes en wat spierkracht open. Dat we zo snel moesten survivallen, hadden we niet verwacht.

Maandagochtend werden we redelijk uitgerust wakker en pakten we een taxi naar het camperbedrijf. Daar aangekomen konden we na het nodige papierwerk (nee we willen geen extra extra verzekering en nee we maken zelf de camper wel schoon) met onze Hippie Drift op pad. Het links rijden viel niet tegen, deze keer werd geen één keer de ruitenwisser aangetikt ipv de richtingaanwijzer. We hadden een camping op het oog vlakbij het centrum van Melbourne en gelukkig bleken ze plek te hebben. Oude herinneringen kwamen boven; je camper inrichten (camper is een groot woord), boodschappen doen, een automatische stilzwijgende rolverdeling. De avond was niet heel boeiend; een hapje gegeten, op tijd naar bed om de volgende dag om half 6 wakker te zijn.

Helaas was Kim haar verkoudheid doorgezet naar wat leek een voorhoofdsholteontsteking met koorts. Niet fijn en zeker niet op een zomerse dag van rond de 30graden. Onze Hippie was inmiddels een kleine finse sauna wat het er niet beter opmaakte, maar slapen en bijzonder goed werkende tabletten van de apotheek zorgden ervoor dat we de dag erna in ieder geval op pad konden.
We begonnen aan de Great Ocean Road; één van de mooiste kustroutes van de wereld. Halverwege deze route, besloten we te stoppen bij een camping midden in het bos. Lekker primitief, geen stroom, maar zo leuk. We stonden letterlijk tussen de bomen met koala’s en wat blijven die beesten te schattig. In de middag hebben we een leuke trail gelopen, waarbij we werden vergezeld door Mister Ed. Dit paard wilde zo graag onze aandacht dat hij zelf over het veerooster heen sprong om mee te wandelen. Jim was hier niet heel gerust op, aangezien Mister Ed ongeveer 10cm naast hem ging lopen. Ook boerderijdieren zijn niet te vertrouwen, dat weet Jim als de beste naar een eerdere aanval door een schaap. ’s Avonds lagen wij vroeger te slapen dan de meeste kinderen die nog in de buiten cinema zaten ;-)

Op tijd eruit en hup weer door naar het tweede gedeelte van de Great Ocean Road… Dat was geen straf, want hebben we daar weer mooie dingen gezien. We besloten in Port Campbell een camping te zoeken en vonden daar een mooi plekje aan het strand. Die nacht scheen er een prachtige volle maan over onze camping, een extra cadeautje.

Inmiddels was het donderdag en zijn we na het ontbijt op weg terug naar Melbourne gereden. Aangezien Kim ziek was toen we daar eerder waren, besloten we alsnog om het centrum te gaan verkennen. Het was die dag regenachtig, maar prima weer om een stad te bezoeken. Op het gemakje hebben we wat rondgewandeld, winkels bekeken en aan de sushi gezeten om per trein weer terug te gaan naar de camping.

Zaterdag was het weer wat beter en besloten we door te reizen naar Philip Island, ongeveer 3 uur rijden vanuit Melbourne. Philip Island is letterlijk een eiland van 100m2 welke met het vaste land verbonden is door middel van een brug. Dit eiland staat bekend om z’n pinguïns, die wij na een poosje zoeken ook gespot hebben. Nou eigenlijk maar eentje… en alleen z’n koppie… vanuit een holletje. Die avond hebben we weer een lekker maaltje op tafel gezet, lang leven de barbie’s (bbq’s)!

Om het verhaal niet te lang te maken, het moet leuk blijven ;-), stoppen we nu maar met vertellen. Het volgende verslag van de afgelopen week, zullen we ergens dit weekend erop zetten wanneer we in Sydney zitten.

Zoals we eerder al zeiden is het erg leuk om weer terug te zijn in Australië. De mensen zijn zo aardig en gastvrij, alles gaat relaxed, het kamperen bevalt ons weer goed, het rijden gaat prima en we maken weer zoveel moois mee. We zijn meer dan happy en genieten enorm!

Leuk dat jullie ons weer volgen, we houden jullie op de hoogte! Liefs, J&K

Leuk mates! Geniet ervan 🤗😘

Elise 2017-01-19 11:14:49

Leuk! Gezellig! Helemaal J&K! Kijk uit naar het vervolg. Have fun mates!

Joeri 2017-01-19 11:22:32

Wat ongelofelijk gaaf! enjoy!

Anouk 2017-01-19 11:32:25

Lieve schatten. Wat super fijn om dit te lezen, wat hebben jullie al mooie dingen gezien en meegemaakt. En wat waren jullie goed voorbereid en toch dat sleuteltje vergeten, ongelooflijk maar zo grappig! Wat een mooie foto's van de omgeving daar. Prachtig blauwe zee en de nieuwe beste vriend van Jim, Mister Ed 😂 Gelukkig ben je wel weer opgeknapt kim. Lekker genieten samen... Kus Roel en Marit

Marit 2017-01-19 11:51:40

Klinkt vet allemaal! Geniet ervan vriendjes!

Lars 2017-01-19 11:52:44

Dat busje en die barbie's komen me bekend voor ;). Have fun!

Paul 2017-01-19 11:55:07

Heel leuk! Geniet ervan ... !!

Melvin 2017-01-19 12:28:25

Super!! Leuk te zien en fijn on te lezen dat jullie het zo heerlijk hebben. Was al benieuwd hoe jullie het hadden...., dus goed :)). Geniet !! Kusss

Annet 2017-01-19 12:39:13

Hey moppies, Wauw hele mooie foto's en leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt! Hopelijk heeft het taartje ook lekker gesmaakt tijdens de reis;) Geniet ervan samen! Dikke kus Nino en Ashley

Ashley 2017-01-19 12:40:22

Super leuk om te lezen, have fun!

Dorinda 2017-01-19 13:05:11

Lieverds super hele mooie foto's. Vind het zo leuk om te lezen wat jullie mee maken heel fijn. Ja Jim die schaap blijft je achtervolgen maar de dieren houden van je denk ik. Nou ik hou wel van jullie ga zo door en ik kijk uit na de volgende verslag. Dikke kus voor jullie stay safe ❤️❤️

Betty 2017-01-19 13:23:28

Super schatties! Genieten!!

Dominique 2017-01-19 13:48:02

Typisch dat weer net alle pinguïns die dag ook een teamuitje hadden zeg. Wel fijn dat er nog eentje was achtergebleven in zijn holletje. Misschien had deze pinguïn ook net die dag last van een voorhoofdholletje ontsteking ;-). Lekker blijven relaxen, ook naast Mister Ed, en genieten daar!

Kevin 2017-01-19 14:13:20

Wat heerlijk om te horen dat jullie het weer zo fijn hebben samen. Gelukkig ben je weet opgeknapt Kim en kun je volop genieten. En Jim snap het best hoor dat je het niet zo "hebt" op je vriend Edwin. Ik hou ook niet zo van die grote huisdieren. Hele gave foto's. Ben weer benieuwd naar het volgende verslag. En af en toe een gezellige snapchat.

Mamsie 2017-01-19 14:21:00

Fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Geniet er maar van.💋

Tante jo 2017-01-19 14:35:41

Lieve Kim en Jim wat gaaf zo'n fantastische reis ! Ik lees zwijmelend mee...die route heb ik ook ooit gedaan prachtig !! X

Chantal van de Giesen 2017-01-19 15:40:47

Geniet lekker van jullie vakantie samen in de CAMPER door Australië trekken. Beterschap Kim.

Kees Jacobs 2017-01-19 16:07:26

Fantastisch! Enjoy.

Mirjam Quartel 2017-01-19 18:19:03

Wat fijn dat je weer snel opgeknapt was Kim, want dat was voor jullie allebei natuurlijk even niet zo leuk. Foto's zijn prachtig en maakt me eigenlijk wel een beetje jaloers want ik zou dat ook graag een keer in het eggie zien. Geniet verder van jullie mooie reis. ben benieuwd naar jullie volgende foto's en verslag. Hou veel van jullie. Dikke kus en knuffel XXXXX

Ton 2017-01-19 19:38:03

Wat heerlijk om te lezen en zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet ervan en we kijken nu al uit naar de volgende update!

Jeroen 2017-01-19 19:49:22

Weer leuk om te lezen schatjes!! Geniet en een kijken uit naar het volgende verslag xxxx

Petra 2017-01-19 20:25:23

Hoi moppies , wat een leuk verslag! Alle mooie punten omschreven om goed bij stil te staan! Ik vind mr Ed heel lief 😋 Love u dushi's. 💕