Waiheke Island

Nieuw-Zeeland, Waiheke Island

Vanochtend na het ontbijt ons boeltje weer gepakt en opweg naar ons laatste adres in Nieuw-Zeeland maar eerst naar Waitangi Treaty Grounds om iets meer te leren over de Maori cultuur.
Eerst rondgekeken in het museum en toen naar een culturele voorstelling verzorgd door Maori's. Toen er een vrijwilliger uit het publiek gevraagd werd om voor deze dag de chief te zijn deed Koos ( na een zacht duwtje in zijn rug van Hermi ) een stapje vooruit en werd hartelijk ontvangen. Hij kreeg van de Maori-krijger een symbolische gift die, als je hem aanneemt wil zeggen dat je in vrede komt. Koos heeft dit natuurlijk aangenomen.
Binnen tijdens de voorstelling moest Koos eerst een toespraak houden en daarna heeft hij de Maori-groet ontvangen van de chief ( het zogenaamde "neuzen" ).
Binnen mocht helaas niet gefilmd worden, alleen gefotografeerd.
Daarna doorgereden naar Auckland om de Ferry te nemen naar Waiheke Island.
Onderweg nog een plas-pauze gemaakt in Kawakawa om de beroemde Openbare toiletten van de Oostenrijkse kunstenaar Hundertwasser te bezichtigen.
We waren pas om 16:30 uur bij de Ferry terwijl we de boot van 16:00 uur gereserveerd hadden maar de boot had vertraging dus het geluk was met ons.
We hebben op dit eiland een huisje aan zee op het terrein van Collinn's Bay Culture Park maar we komen in het donker aan dus zien nu niet veel van de omgeving.

Het einde is in zicht wat een mooie foto's en knappe mannen misschien kun je er een meenemen 😂😂