Lake Tekapo via Geraldine

Nieuw-Zeeland, Lake Tekapo

Vandaag van Christchurch naar ons volgende verblijf in Lake Tekapo. Onderweg het plaatsje Geraldine bezocht en bij The Running Duck geluncht. Erg leuk tentje, een beetje jaren 50-inrichting en heerlijk homemade food. Onderaan de menukaart staat: Please order and pay at counter, I'm not your mum. Zondag 12 februari was deze plaats blijkbaar nog bij 3 Op reis te zien in de aflevering over het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Wel grappig dat wij daar toevallig gingen lunchen.
Onderweg van Geraldine naar Lake Tekapo werd het landschap steeds heuvelachtiger en mooier en uiteindelijk arriveer je dan bij het turkooisblauwe meer, echt prachtig.
Aan de oever van het meer staat een eenvoudig natuurstenen kerkje, de Church of the Good Shepherd. Alle toeristen stoppen hier om foto's te maken van het kerkje en het meer en zijn dan weer weg. Het huisje dat wij gehuurd hebben heet "Churchhouse", we hebben vanuit ons huisje zicht op het kerkje en het meer, geweldig.
Vanavond nog even gegeten bij Kohan Japans restaurant, Koos zijn favoriete eten en hoog genoteerd op Tripadvisor dus dan is het wel te vertrouwen,
Morgen maar eens een stukje gaan wandelen in deze prachtige omgeving.

Ben benieuwd naar de volgende foto s. Mooi joh!

Jane 2017-02-16 09:23:35

Alweer geweldige mooie foto's en lekker eten zo te zien aan Koos zijn gezicht .geniet ze .gr ons

Els 2017-02-17 19:37:40

Wat ziet het er geweldig uit!

Inge 2017-02-17 20:13:27

Een prachtige locatie met een geweldig uitzicht! Geniet van de wandeling morgen.

Dymphi Verhiel 2017-02-17 21:08:10

Mensen, mensen, wat een prachtige beleving !! ...en dan te bedenken dat jullie pas een paar dagen onderweg zijn. Dit moet ongetwijfeld de vakantie van jullie leven worden. Wens jullie nog heel veel mooie momentjes.xxx

Gerry 2017-02-18 01:05:30

Is dat huisje te koop...? Fantastisch daar, ik zou er best kunnen wennen.

Ton 2017-02-18 09:16:53

Prachtige omgeven, lekker eten, Geweldig!

Hannie van Campen 2017-02-18 10:31:13

Da's pas genieten. Wat een mooi meer en prachtige foto's. En die Koos wat ziet er dat lekker en gezellig uit. Groetjes uit Waalwijk