Kaikoura

Nieuw-Zeeland, Kaikoura

Vandaag een lange rit van Granity aan de westkust bij de Tasmanzee naar Kaikoura aan de oostkust bij de Grote Oceaan, 368 km. waar we acht uur over gedaan hebben.
Dit is inclusief koffiestop bij Springs Junction en lunchstop bij Hanmer Springs, een mooie zaak met allemaal hertenkoppen aan de muur.
Aan het begin van de rit ook nog even gestopt bij een paar houtsnijwerken langs de weg.
De rit duurde zo lang omdat de laatste 125 km. richting Kaikoura op veel plaatsen aan de weg gewerkt werd en je daar maar 30 km. per uur mocht rijden. Zal wel te maken hebben met de laatste aardbeving van november 2016.
Vanavond hier in het restaurant gegeten want we zitten 6 km. van het centrum en hadden geen zin meer om nog op pad te gaan.
Morgen onze derde excursie, walvissen spotten, nu maar hopen dat we er werkelijk een te zien krijgen.

Weer prachtig wat een uitgestrekt land .

Els. 2017-03-05 11:21:54

....De reis van jullie leven.....ik kijk uit naar de walvissen.

Dymphi 2017-03-05 11:42:34

Kustlijn....binnenland......alles even mooi. Groetjes aan de walvissen xx

Gerry 2017-03-05 19:48:11

P.'s. Lekker "houtsnijwerkkontje "

Gerry 2017-03-05 19:49:37

Alles alweer zo prachtig! Dat houtsnijwerk.....! Als ik een golfer was, zou ik smelten bij een acomodatie aan de rand van het golfterrein. Sjonge jonge, we doen het niet voor minder.... Nog steeds in staat om "alles" op te kunnen nemen?