Rotorua

Nieuw-Zeeland, Ngakuru Rotorua

Vanochtend was het bewolkt en mistig in de vallei waar wij zitten.
Na het ontbijt naar Rotorua, dat was tenminste de bedoeling maar vlakbij ons huis was de weg afgesloten i.v.m. een autocross dus daar eerst maar even blijven kijken tot de laatste auto voorbij was en de weg weer open ging.
Een kort filmpje voor de echte beleving:
Aangekomen in Rotorua eerst wat rondgekeken in de stad en geluncht.
Daarna The Redwoods Treewalk gelopen, een wandeling over loopbruggen tussen de bomen op een hoogte van 6 tot 12 meter, erg apart.
Ondanks mijn hoogtevrees toch meegedaan want de constructie zag er erg degelijk uit, geen spijt van.
Voordat we naar huis gingen nog even de Government Gardens bezocht, een prachtig park waar ook het Rotorua Museum staat, een pand dat ooit gebouwd is als luxueus kuurcentrum.
Thuis de barbecue aangestoken en samen gegeten bij de ondergaande zon, deze accommodatie lijkt hiervoor gebouwd.

Wat prachtig alweer knap dat je over de brug durfde . vandaag begint hier de lente weinig van te merken , een grauwe en regenachtige dag . gr