Makarora - Wilkin Jet & Helicopters

Nieuw-Zeeland, Mount Aspiring National Park

Vandaag onze tweede excursie, Helicoptervlucht / Siberia Wilderness Adventure.
Eerst een 20-minuten durende helikoptervlucht boven Mt. Aspiring National Park, daarna een 3-uur durende wandeling door de bossen langs de Wilkin River en tot slot een tocht per Jet-boot over de Makarora River en de Wilkin River, zeer spectaculair.
De helikopter gaat langs met sneeuw bedekte bergtoppen en boven het regenwoud en blauwe gletsjermeren, erg mooi. Toch weer een heel ander beeld van bovenaf.
De wandeling was ook erg mooi maar je moest wel goed uitkijken waar je liep dus af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten of foto's te maken.
De Jet-boot was ook zeer speciaal, met hoge snelheid door een ondiepe soms wilde rivier en een bestuurder die de boot af en toe heel snel 360 graden liet draaien, een welkome verfrissing.
Tegen de avond kwam de boer nog een paar kalfjes van de ene naar de andere wei brengen, leuk om te zien zo vanaf onze veranda. Een van zijn vele honden hielp hierbij.
Toch maar even heen gelopen om te filmen.
Nog een praatje gemaakt met de boer, hij vertelde dat alledrie de kalfjes hun moeder hadden verloren.

Wat een spannende dag was dit. Schitterende foto's gemaakt!

Ton 2017-02-28 08:17:44

Weer een stukje mee gereisd op jullie avontuur , mooi .

Els. 2017-02-28 08:36:34

Hoi Hermi, Koos en Petra. Wat leuk om al die bijzondere foto's te zien en wat een geweldig mooie reis zijn jullie aan het maken. :-)Leuk om het allemaal te kunnen bekijken zo. De dagen zijn goed gevuld. Lekker weer, om jaloers op te zijn. Het lijkt hier wel herfst. Groetjes van Lia

Lia 2017-02-28 08:42:02

Wat een prachtig gebied en schitterende foto's, Petra. Wat zullen jullie genieten! En ik geniet mee van de mossen, paddenstoel en bloemen. Nog een vogeltje hier en daar ...... en ik ga sparen voor zo'n mooie vakantiebestemming.

Karin 2017-02-28 11:04:23

Koos...je kracht heeft me verbaasd doen staan! Geweldige foto,s, wat een prachtige reis en dat wij op deze manier mogen meegenieten van jullie avonturen is helemaal top!