De Heenreis

Frankrijk, Montpellier

Vandaag buffy in de watten gelegd en vervolgens vertrokken naar Schiphol. Dit keer was de check-in super snel. Aangekomen in Montpellier was het direct 30 graden + zon. We worden opgehaald door D en F en rijden door naar het dorpje Sete. Een visserdorpje dat pitoresk-frans aandoet. In de haven barst het van de vis restaurants. Nadat we er 1 hebben geselecteerd streken wij neer en hebben we mosseltjes, oesters, sardientjes etc. gegeten.

Nu op pad naar het huisje. Onderweg stoppen we bij het dorpje Marseillan waar de oom van F een huisje heeft waar hij zijn jeugd heeft doorgebracht op vakanties.
Het huisje van ons is een soort oude ruine die de eigenaar langzaam aan het ombouwen is tot huis. Er lastig uit te leggen, maar de indeling is op ze minst erg apart.
De sleutel van de voordeur kun je ook je vraagtekens bij plaatsen (zie foto).

Uitzicht is helaas morgen pas te zien (nu donker) maar stil is het zeker. Dus slapen moet wel lukken!

Heerlijk primitief dat huisje met een sleutel open en bloot. De omgeving is daar prachtig dus als het licht wordt, wordt het genieten!

Ronald Gerrits 2018-09-09 12:29:17

Heel veel (culinair) plezier gewenst in Montpellier!