Verkassen

Portugal, Tavira

Sochtends ontbeten de auto gehaald en op naar Burgau, eerst nog langs de 'mercado' markt stalletjes met verse producten en vis, 1 pastel de nata bij de Venezuelaanse tent en door.
Op onze weg stoppen we smiddags na meer dan een uur rijden bij Lagos, we rijden door naar het 'uitkijk punt' want volgens 'het internet' echt prachtig moet zijn.
Wederom zijn wij niet de enige, zelfs nummerborden met arabische teksten rijden hier rond om een parkeer plek te vinden.
Maar, het uitzicht is wel erg mooi. Helaas zijn de toiletten.. dat niet. Tijd om door te gaan.
Stukje rijden en we worden ontvangen door Robert en Dawn bij een enorme villa die bestaat uit verschillende lagen en apartementen. Wij krijgen er 1 toegewezen. Vergeleken met Tavira is dit echt gigantisch. Ook nog een zon-terras incl grill.
Hele lange uitleg van Robert verder en we vertrekken naar de plaatselijke supermarkt voor wat hapjes.
Smiddags op het zon terras en savonds de BBQ aan en het eea. gegrilled.
Op aanraden van Robert (en Dawn) zijn we naar Burgau 'centrum' gereden in de avond, er zou elk jaar de 29e aug. een groot strandfeest plaats vinden.
Afgaande op het verhaal van Robert 'techno' 'skinny dipping' dachten we een spektakel! Maar aangekomen was het zeker gezellig (heel varken op het spit) maar 't was meer een familie-kinder-strand-disco met een DJ die elke seconde een sigaret en biertje wegzetten.
Dorpje is wel heel pitoresk, dus daar gaan we overdag zeker nog een keer heen.
Maar nu slapen:)

Ja, zeker een geweldig uitzicht! En wat is het water helder. Hebben jullie nog gezwommen en is het water warm? Leuk verslag😊