Edinburgh Castle

Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vandaag eerst het ontbijt waar ik mijn boterham in vlammen zag opgaan. Volgens de bediende was dit heel gek want het broodrooster was vandaag net nieuw dus die kon helemaal niet stuk zijn.. Op naar het grote kasteel. Het was een spektakel. Helemaal vol met musea zit het kasteel. Al moet wel gezegd worden dat ze een beetje van hetzelfde waren. Grootste eyecatcher waren wel alle Chinezen (veel) die denk ik een nieuwe mode trend volgen. De ene had nog geklede teksten op zijn jas of trui dan de andere. Na een flinke wandeling door het kasteel nog een stuk door de giga Harry Potter stad met de grootste toeristische winkels ooit, je kijkt je ogen uit. Daarna gegeten en weer naar hotel voor wat rustig :)

Mooi en pittoresk en ook echt Schots weer zo te zien. En lopen ze ook in kilts?

Ingrid 2018-03-28 22:04:14

Ja er lopen best wat mensen in een kilt, op 1 van de fotos zie je ook een winkel waar beneden dus een grote weverij zit. Hier maken ze kilts e.d. maar het lijkt wel (gezien de taal die de meeste kilt dragers spreken) dat het voornamelijk de toeristen zijn die ze in het openbaar dragen, wellicht als een soort klederdracht-hobby. Je hebt namelijk ook verklede harry-potter mensen rondlopen.