Hoogste Top

Portugal, Silves

Beste lezers, vandaag zijn wij op bezoek geweest bij Monchique. Alvorens wij vertrokken hebben wij een stevig ontbijt genuttigd: Yoghurt met vruchten van 'eigen land'.
Helaas was Monchique, nadat wij 40minuten de berg opgereden waren via allerlei zigzag weggetjes, niet heel spannend. Hierna reden wij door naar 'het hoogste punt' van de Algarve; Fóia.
Tijdens deze rit werden de gevolgen van de bosbrand heel duidelijk. Bij ons huisje vertelde al een van de vaste bewoners dat zij verplicht geevacueerd waren omdat de vlammen om het terrein heen sloegen. Gelukkig is het niet doorgezet, maar rond Monchique duidelijk wel.
Op de foto's ruik je niet de geur, maar alles stonk nog naar een oude bbq.
Uitzicht was wel indrukwekkend.

Terug in Silves hebben we het kasteel (castelo) en de Se-cathedraal bekeken en vervolgens boodschappen gedaan om voor 2 euro en 50 cent een verse dorade aan te schaffen.

Thuis gekomen kregen we nog extra fruit (eigen teelt passie vruchten en witte vijgen) van de 'vaste'-bewoners.
Dit is allemaal opgegeten en toen zijn we gaan slapen.

Heerlijk al dat verse fruit. Jullie komen uitgerust en supergezond weer thuis!