Dagje naar het strand

Portugal, Tavira

In de ochtend wat ontbijtspulletjes gehaald en gepakt om richting het 'mooiste strand' van de omgeving te gaan.
Je kon er prima parkeren en via loopbruggen over de duinen zo het strand op - we waren bij aankomst duidelijk niet de enige.

Na een paar uur bakken en lezen was het tijd om het dorp van de Pulpo aan te gaan om te lunchen. Mooi vissersdorpje en een prima lunch, helaas wel weer met een overvloed aan olie en zout. Op weg naar huis konden we helaas door de drukte (het blijft voor de portugezen ook mooie vakantie plekjes waar wij zijn) lastig om een parkeer plek te vinden. Het kosten bijna een half uur om te parkeren, lijkt hier Amsterdam wel :)

Savonds een wandeling door Tavira om het oude kasteel te bekijken (wat bestond uit 1 muurtje wat nog over was...) en daarna lekker tapas gegeten met veel salade en groente om de olie en zout van vanmiddag te neutralizeren.

Morgen uitchecken en ons verplaatsen naar Burgau (1h30 verderop aan de kust).

Prachtig strand en baai. Vreemd kasteel. Raar maar waar: bij de Dorcas liggen ook wel eens van die komkommers. Eigen kweek van iemand die er te veel heeft en ze dan naar de kringloop brengt😂

Ingrid 2018-08-29 22:09:54

Dat is wel raar :-) Waarom niet op de markt verkopen. Op de lindergrachtmarkt staat altijd een mannetje die ze eigen groente van de tuin verkoopt.