Aankomst Palermo

Italië, Palermo

Vroeg op en 7h het vliegtuig naar Palermo, nog net gehaald ivm security op schiphol dat soort van staakt en de rijen weer ouderwetsch giga lang zijn..
Aangekomen op Palermo met de bus naar de stad zelf.. maar we worden meteen geronseld voor 7 euro pp. met de shared taxi ipv 6.30 euro met de bus die pas over een half uur vertrekt.. alle italianen kiezen voor de taxi dus wij dan ook maar :-)
Nou, het verkeer in Palermo.. ik heb het nog nooit meegemaakt (zelfs China heeft nog een betere organisatie).
Alles is een 10baans weg, fietspad, parkeerplaats en rotonde in 1.. rechts-inhalen hoeft niet als je maar even toeters en voorsorteren op de rotonde is bijzaak als iedereen toch wel aan de kant gaat.. Enfin: Chaos.
De taxichauffeur (en de italiaanse inzittende) maakt het niks uit, op hun telefoon spelend en zonder gordel te dragen (ja wij hollanders hadden als enige van de 10 inzittende een gordel om gedaan..) slingert de chauffeur door het verkeer.
De ingang van de B&B zit op de 6e etage van een of andere flat waar nog 100 B&B's + Hotels zitten.. alles lijkt ook met elkaar te maken te hebben. Inchecken en een rondje door de stad lopen.
De stad is druk, erg chaotisch zoals het verkeer. Op de markt kan je alles kopen (vlees, groente etc) en het is allemaal goedkoop. Gebouwen zijn ansich mooi maar vooral de monumentale panden zijn niet heel goed onderhouden of wellicht wilde ze het juist in de oude stijl/vervallen staat tonen, want de gebouwen zien er wel schoon uit (en dat met al dat verkeer/fijnstof/smog).
S'avonds Siciliaanse specialiteiten gegeten en straatkatten voorzien van onze restjes.

Leuk verhaal, Tim! Maar zoveel verkeer zie ik niet . Haha Fijne tijd!

Ingrid 2016-05-31 20:02:50

Gaaf! Hele fijne vakantie alvast!