Nieuw Huisje

Italië, Scopello

Vandaag moesten we z.s.m. een nieuw huisje boeken want we wilde eigenlijk niet meer blijven waar we nu zaten (het was voor 2 nachten geboekt via airbnb en zouden daarna wel kijken).

Net dat het uitzicht en de plek niet mooi is, maar de bedden liggen alsof er alleen maar ijzeren veren in zitten, en als je beweegt springen/knakken/lawaaien ze alle kanten op. Er zitten naast ons en boven ons buren.
Naast ons een Italiaanse familie met een berg kleine kinderen die 's ochtends tegen onze pui aan voetballen, en boven een stel die elke nacht keihard TV gaat kijken en rochelen, luid plassen etc. (super gehorig allemaal).

Op internet zag ik verderop (gebied waar we gisteren doorheen reden) een huisje dat op de fotos zo te zien geen buren had. Na overleg heb ik de beste man gecontacteerd en hebben we het huidige huisje verlaten.
In de buurt van het nieuwe huisje op een terrasje neergestreken en gewacht op reactie en die kwam al snel. We werden direct gebeld door Marina die best goed engels kon (maar duidelijk niet de man van de airbnb foto was) dus waarschijnlijk weer de dochter van de eigenaar (zoals het ook bij het vorige huisje ging - maar dan de zoon). Ze zou ons komen halen en begeleiden naar het huisje vanaf het cafe waar wij nu zaten (in de buurt). Het is en blijft namelijk lastig om hier adressen door te geven, want blijkbaar zitten huizen wel langs een weg, en hebben ze een soort nummer, maar Google Maps, TomTom etc. weet zich er totaal geen raad mee. En Marina kwam ons inderdaad halen en de 'eigenaar' zat ook in de auto en die kon inderdaad 0% engels.

Aangekomen was het huisje inderdaad helemaal afgelegen vlak naast het natuur reservaat 'Orientata Dello Zingaro' (een hoge berg met ongerepte natuur) met uitzicht op zee (zoals het vorige huisje).
Rond en om het huisje waren zo te zien nog een handje vol familie leden bezig alles in gereedheid te brengen (we kwam uiteraard op short notice) maar we waren denk ik ook de eerste ooit. Alles was nog spiksplinternieuw. Een oude 'klusjes' man zat de nieuwe enorme gas-bbq in elkaar te sleutelen en een ander mannetje zat het zwembad te onderhouden (dat zat er ook nog is bij) binnen gingen Marina, een andere vrouw en de eigenaar door elkaar heen allemaal dingen trots aanwijzen en in het Italiaans van alles vertellen dat Marina amper kon bijbenen in de vertaling.
Toen alles duidelijk was zijn we op de ligstoelen naast het zwembad gaan chillen. Een stoel leek wat wankel (net inelkaar gezet) en die is direct gerepareerd toen de klusjesman de BBQ kwam tonen (die na een uurtje inelkaar leek te zitten). En ook nog een flesje wijn gekregen als welkoms kado. M.a.w. dit huisje hadden we eerder moeten boeken (er zit zelfs een vaatwasmachine in en airco per kamer instelbaar etc.).
Na een dagje chillen zijn we 's avonds wezen eten bij een restaurant dat onderdeel is van een delicatesse/slagerij. Je raad het al, dit was geen plek voor vegetariërs.

Whow geweldig verhaal! Ziet er goed uit. Niet gebarbecued ? Wel lekker gezwommen dus.

Ingrid 2016-06-03 15:10:10

Zo dat noem ik nog eens een upgrade 😎. Gas BBQ, zwembad, vaatwasser. Laat de vakantie maar echt beginnen nu!