Omgeving Verkennen

Portugal, Tavira

Na een nachtje slapen zijn we in de ochtend door Tavira gelopen om een ontbijtje en een koffie te scoren - het barst van de bakkers. Na 10minuutjes lopen zijn we bij een Venezuelanse tent neergestreken. Twee speciale worst broodjes, twee koffies, een water en een pastel de nata (die volgens Weena echt heeeeuull goed was) zetten ons 5 euro en 10 cent terug.. weemoedig dachten we terug aan de Amsterdamse prijzen.

Op Airbnb hadden we een aantal plekjes in de buurt gezien met aardige optrekjes, dus om zeker te zijn van wat we nu echt willen zijn we een tochtje rond de meest 'populaire' Airbnb huisjes gereden. Helaas staan de exacte adressen niet op de site, maar aan de 'plek' (een circle op de map) kan je een aardig beeld krijgen waar je moet rond kijken - leuke speurtocht.
Het eerste stadje 'Loule' lijkt op een slechte kopie van de stad waar we nu verblijven. Hier zou een naar 'Hobbit' standaarden het Gandalf-huisjes zijn nagebouwd. Met wat speurwerk vonden we wel het prive weggetje maar uiteindelijk werd het wel erg heet onder onze voeten (rond 'Montes de Cima' toen een lokale boer kwam kijken wat we aan het doen waren) en zijn we wedergekeerd. Het lag ook wel errrug afgelegen. Nu naar 'Olhao' de kustplaats. Ook dit lijkt op een soort ghetto-versie van het stadje waar wij nu verblijven. Maar ze hebben wel een mooi uitzicht op een baai aan de zee, dit deel van de stad was wel mooi. Hier hebben we kokkeltjes gegeten. We zagen in de ochtend in Tavira een visser deze met eigen handen opscheppen uit de baai - en zo smaakte ze ook. Zoiets is helaas niet te vinden in NL.
Maar onder de streep is dit niet de plek waar we willen hokken.
Nu hebben we een mooi optrekje gevonden helemaal in Burgau (90km verderop). Hier gaan we as. woensdag (aan zee) 3 dagen verblijven.

Des avonds wilde ik bij een echt Portuguese 'snackbar' eten aan de grote bar met krukjes - en dat is gelukt. Was eigenlijk erg lekker, voordelig en vriendelijke bediening.
Nu weer slapen.

Ja, heerlijk al die verse vis! Vond ik in Spanje ook zo fijn. Ben benieuwd naar de Airbnb.