Grand canyon

Verenigde Staten, Grand canyon

Om de enorme namiddaghitte voor te zijn, besloten we om 6 uur 30 op te staan om redelijk vroeg in de grand canyon aan te komen. De grand canyon is zoals zijn naam aangeeft vooral zeer groot. Wij bezochten de south rim waar de uitersten die te bezoeken waren meer dan 2 uur uit elkaar lagen. Dan had je nog de north rim, een kleiner deel op een 5 tal uur rijden en dan nog de beroemde glazen brug die bij las Vegas ligt. Na al de nationale parken die we al gedaan hebben, was dit een beetje een teleurstelling. Misschien omdat er zo veel over verteld wordt. Je had veel minder het gevoel dat je echt door natuur liep. Het leuk veel artificiëler en het was bijna een stad op zichzelf. Los daarvan was het natuurlijk nog zeer indrukwekkende. Je zag letterlijk de verschillende miljoenen oude lagen van de aarde en hier en daar zag je de Colorado rivier tussen het gesteente opduiken die doorheen de jaren diepe kloven in de rotsen heeft gesleten. Hier en daar deden we enkele meters te voet en zo kwamen we toch voorbij enkele hele mooie plaatsjes en kon je even de illusie hoog houden dat het er niet krioelde van het volk. Na het bezoek reden we verder richting LA om de km van morgen een beetje minder te maken. Onderweg stopten we langs route 66 op iets te eten. We kwamen toe in ons motel om 8 uur 45 en het was er 40! Graden. Er zat dus niet anders op dan te zwemmen in de hoop een beetje af te koelen.