Bryce

Verenigde Staten, Bryce canyon national park

Het was de bedoeling om de zonsopgang mee te maken in Bryce canyon national park. Toen de wekker ging was even we dat het erg bewolkt was buiten en dus besloten we nog een paar uur in ons lekker warme bedje te blijven liggen. Toen de zon al helemaal op was en wij goed uitgeslapen vertrokken we dan toch. In tegenstelling tot Zion mag je in bryce wel overal met de auto rijden. We parkeerden aan sunrise point waar je dus een mooie zonsopgang kunt zien en vertrokken op een wandeling van bijna 5 km langs een paar trekpleisters van het park. Je raakte maar niet uitgekeken op al die mooie kleuren. Er zaten wat steile stukken in de wandeling die ons deden puffen maar het uitzicht was het meer dan waard. Daarna aten we ons middagmaal van de dag, cornflakes, omdat we vergeten waren inkopen te doen. We gingen met de auto nog naar 2 verder gelegen punten en zetten dan koers naar torrey langs de scenic highway 12. Een baan die kronkelt tussen prachtige rotsformaties voor meer dan 2 uur. Prachtig. Gelukkig waren er langs de baan genoeg plaatsen om even te stoppen en foto's te trekken. Toegekomen in ons hotel zwommen we nog even en gingen toen pizza eten. Daarna nog even WNBA kijken op de Ipad en dan slapen.