De kilometers stapelen zich op

Verenigde Staten, New York

De dag begon iets later dan voorzien (oeps). Maar niet getreurd met een ontbijt 'to go' dat we opaten op de metro waren we al snel op weg naar Madison Square Garden. In dit beroemde stadion gingen we naar een match kijken van de WNBA ploeg New York Liberty. Het was toevallig ook camp day. Dit betekent veeeelll luidruchtige kinderen maar ook super sfeer. De match was een nagelbijter tot het einde met een winnend shot van new york met nog 0.4 seconden op de klok. Het grappigst waren de entertainment tijdens de time outs. Van dunk contests voor kinderen tot dance cam waarbij mensen uit het publiek op de jumbo tron kwamen die aan het dansen waren. Na de match was het etenstijd. Een winkel vinden in new york is geen sinecure en dus werd het burger king. Met gevulde magen gingen we op weg naar Rockefeller center. We wandelden een hele tijd langs de beroemde 5th avenu en ontdekten weer een ander beeld van New York. Eens aan Rockefeller moesten we veel minder lang aanschuiven dan verwacht. Alles bij elkaar misschien 5 minuutjes. Het uitzicht boven was fantastisch. Hierna wandelden we nog even in de buurt en pikten een bezoek aan de bibliotheek en het centraal station mee. Beiden prachtige gebouwen. Hierna moesten we ons haasten naar het hostel en onderweg eten kopen. Eens in het hostel kwamen we tot het besef dat de plaats waar onze fiets tour starte veel verder was dan verwacht. We propten ons eten dus naar binnen en haastten ons terug op weg. Omdat we in tijdsnood zaten en er geen metrolijn is van west naar oost waren we genoodzaakt een heel eind te stappen/lopen (ong 4 km) om nog op tijd te raken. Gevolg, tien minuten te laat en helemaal bezweet kwamen we toe. Gelukkig waren de mensen zeer vriendelijk en namen ze het ons niet kwalijk. We kregen een fiets, helm en sexy fluo jasje aangemeten en met gidsen George, Heather en mede toeristen (Britse familie en Australische jonge dame) gingen we op weg. De tour ging door central park, harlem, columbia university en langs de hudson river. Het was super om new york op deze manier te verkennen. De dag eindigde met een super meevaller toen de eigenaar van de bike shop ons een lift aanbood omdat hij in dezelfde buurt woont als ons hostel. Een top dag!