Yosemite

Verenigde Staten, Yosemite

Vandaag stond Yosemite op het programma. Het eerste in een hele resem nationale parken. Het park strekt zich uit over meer dan 3000 vierkante km. Dat wil zeggen om 6 uur 30 uit de veren. Onze eerste stop in het park was glacier point je had er op zo'n 2000 meter hoogte een prachtig uitzicht op de grote rotsgebergten. Er zijn geen woorden om het uitzicht te beschrijven. Adembenemend. Onze volgende stop was een waterval. Er was een stuk afgebakend van waar je een goed zicht had. Maar tussen het stroompje waar de waterval in terecht komt en het uitkijkpunt was er nog een stenenkerkhof dat in de weg lag. De stenen nodigden zeer erg uit om beklommen te worden en ondanks de vele bordjes met danger en slippery lieten veel mensen, waaronder ook wij, zich toch verleiden om de tocht te wagen. Het deel over slippery was in ieder geval niet gelogen. Na 10 meter besloten we toch ommekeer te maken wegens: het duurt langer dan verwacht en het stroompje is nog lang niet in zicht. Onze laatste grote stop was een bos met tot 6000 jaar oude sequoia's waaronder de bekende tunnelboor waar een koets door kon rijden. Helaas is de boom al zo'n 50 jaar gestorven, maar dat maakt hem niet minder indrukwekkend. Daarna begonnen we richting onze slaapplaats te rijden met af en toe nog een stop om nog even van het uitzicht te genieten. Na een frisse duik gingen we naar een bistro aangeraden door ons motel. Het was er lekker en niet duur. We kregen op de koop toe ook nog eens gratis karaoke. De meneer in kwestie had een goeie muzieksmaak, maar jammer genoeg liet zijn gevoel voor toon houden te wensen over. Nu staat enkel nog op het programma vroeg slapen zodat we uitgerust zijn voor death valley.

Astrid en Louanne

Dag liefste nichtje, Vandaag zijn we thuisgekomen van onze mooie Italiƫreis , we lezen terug jouw blog en tegelijk zijn we lichtjes aan het watertanden! Alles komt terug tot leven! Geniet nog veel van de trip! Tante Marian en Co.