Hearst castle

Verenigde Staten, Lone Pine

Onze dag begon met een bezoek aan Hearst Castle. Een indrukwekkend 150 jaar oud 'kasteel'. We hadden ons bezoek redelijk vroeg gereserveerd om onszelf te verplichten vroeg op te staan. Dit lukte redelijk maar we moesten eerst nog gaan tanken. Dit duurde langer dan verwacht. Je moet voor je tank betalen en zeggen voor hoeveel dollar je gaat tanken. Raar systeem! Met een min of meer volle tank konden we op weg naar hearst castle. Eerst was er een busrit van 15 minuten van de parking naar de top van de berg waar hearst castle zich bevond. Op de bus kregen we al uitleg via een bandje dat werd afgespeeld. Eens boven begon onze toer. Wij hadden gekozen voor de tour van de beneden verrekken. Er was nog veel meer te zien maar jammer genoeg moest je voor iedereen toer apart betalen. Het kasteel was prachtig vooral het buiten en binnen zwembad waren zeer indrukwekkend. Na het bezoek ging het via de beroemde highway 1 naar cambria waar we inkopen deden in een buurtwinkeltje. We kochten plastieken bestek om onze slaatjes op te eten maar de zeer lieve dame aan de kassa gaf ons een paar messen en vorken gratis mee. Ze had ook medelijden omdat ik (Astrid ) wat verbrand was door het niet goed insmeren met zonnecrème. Van daar ging het naar ons hotel. 1 van de weinige hotels met een zwembad. Het toeval wil dat het super mistig was en niet echt warm buiten. Omdat we toch betaald hadden voor het zwembad waren we vastbesloten om het te gebruiken. Het water was gelukkig verwarmd zodat het toch nog meeviel om te zwemmen. Op de weg terug naar onze kamer hoorden we plots een een luide knal achter ons. We draaiden ons om en zagen dat net aan de ingang van de parking een ongeval gebeurd was met 3 auto's. Vanuit onze kamer konden we alles goed volgen. Daarna keken we nog naar een film en gingen dan slapen.