'Reservedag'

Verenigde Staten, New york

We hadden beslist om vandaag als reservedag te houden. Zo konden op het gemak de dingen doen die nog op de lijst stonden. Mooi in theorie, in praktijk kwamen we weer tijd te kort. We begonnen onze dag met een bezoek aan het 8 verdiepingen grote century 21 een shoppingcentrum waar merkmedicijnen zeer goedkoop te vinden is. Met andere woorden honderden rekken volgestouwd met kleren. Voor veel vrouwen het walhalla, voor ons eerder het tegenovergestelde. Daarna gingen we nogmaals in de rij staan om tickets voor phantom of the opera te bemachtigen. Een goeie 40 minuten later gingen we met de tickets op zak naar het memoriam van 9/11. De site ademt nog steeds een vreemde sfeer uit. Waar de twin towers stonden, staan nu 2 watervallen op het grondvlak. Het water valt 9 m diep en op de omranding staan de namen van de slachtoffers gegraveerd. Na het inslaan van een picknick gingen we op weg naar de highline. Een oude spoorweg die boven de stad loopt die omgebouwd is tot een groene strook. Het was er prachtig. Een heel bizar gevoel, je ziet de stad en zit er pal in, maar het geluid en de drukte kan je amper bereiken. Daarna gingen we nog naar een paar winkels: een comic book store een gigantische gitaarwinkel, de Nike winkel, de Apple store. Stuk voor stuk belevenissen op zich. 'S avons gingen we naar phantom of the opera. Een broadway klassieker. Moest de airco o s geen kipppevel geven ( iedereen begon op den duur truien en jassen aan te doen) dan deden de acteurs dat voor ons. Als afsluiter van de dag gingen we nogmaals op de rode trap zitten, genietend van de absurditeit van times Square. De lichtreclames, de winkels, de mensen ... Je raakt er nooit op uitgekeken. We spotten zelfs een reclame van Stella artois. Ook belgie is hier vertegenwoordigd.

Astrid en Louanne

Dag dames, leuk om telkens jullie dagverslag te lezen. Heb pas vandaag ontdekt dat er ook tekst is. Mijn gsm gaf dit niet weer….. Stuur ons morgen of maandag een sms als we kunnen skypen, als jullie daar tijd voor hebben ;- )) Enjoy! XXX