Zion

Verenigde Staten, Zion national park

Op weg naar Zion national park. Een van de meest bezochte nationale parken met zo'n 3 miljoen bezoekers per jaar. Onderweg hield een prachtig wolkendek ons gezelschap. Daar aangekomen moesten we een pendelbus nemen die langs alle punten stopte die je locht bezoeken of waar er een hiking route vertrok. De natuur was er buitengewoon. We zagen gigantische rotsenformaties met een indrukwekkendkleurenpalet. De weeping rock die het hele jaar door druppelde en de emerald lakes die normaal helder blauw zijn, maar door de zware regen alles,behalve blauw waren. Na Zion reden we door naar hatch waar we vannacht verblijven. Doorvoer moesten we door een tunnel rijden die dwars door een giga rots liep. Onderweg was er af en toe een kijkgat een bijzonder gevoel. Hatch bleek te liggen in the middel of nowhere en bestaat voornamelijk uit motels. Nu vroeg gaan slapen zodat we morgen vroeg kunne opstaan om naar de zonsopgang te kijken.

Met oma Callas net alle verslagen bekeken, ze voelt zich op slag 50 jaar jonger en geniet mee met jullie. X