Op naar San Francisco!

Verenigde Staten, San Francisco

We hadden een drukke dag voor de boeg. Vroeg opstaan dus. In Monterey is er een zee indrukwekkend aquarium met buitengewoon veel variatie aan zeedieren. Dit wil dus ook zeggen: veel bezoekers. Om 9 uur stonden we in de rij en dat bleek een zeer goede beslissing. Het aquarium ging open om 9 u 30 en enkele ogenblikken nadat wij daar aankwamen, begon het volk toe te stromen. Wij stonden gelukkig bijna vooraan dus konden we snel binnen. Het was zeer indrukwekkend. We zagen luipaardhaaien, hamerhaaien, reuzeschildpadden, een grote verzameling aan kwallen, inktvissen en zelf een witte haai. Het wachten meer dan waard, na een bezoek van bijna 3 uur moesten we terug om op tijd te zijn voor onze volgende stop. Dat was Stanford University. We kregen een rondleiding van iemand die daar zelf student was. We kregen allebei spontaan zin om een application in te vullen en abroad te gaan studeren. Behalve het kostenplaatje ( 60 000 dollar per jaar) niets dan voordelen. Een top of the notch sportaanbod, je kan je studietraject zelf samenstellen en als iets niet bestaat, maken ze het voor jou en noem maar op. Na een rondleiding van ongeveer 1 uur en 15 min, hadden we 1/50 van hun unief gezien. Het is daar gigantisch! (77 x Disneyland) Na Standford op naar San Fransisco, een hel om met de auto door te rijden. Taxi's die plots en onaangekondigd stoppen, flechen is not done, bussen in panne midden op de straat, rijstroken waar je plots niet mag of net moet rijden. Een soep. En dat allemaal op Wegen die continue sterk stijgen en dalen. Na 3 maal dezelfde blok om te rijden, vonden we een parkeerplaats en gingen we richting hostel. Een dame wist ons te vertellen dat het ontbijt 'wonderfull' was. We kijken er al naar uit.