Big Sur

Verenigde Staten, Monterey

We stonden vroeg op aten een lekkere kom cornflakes. 1 van onze manieren om wat centjes te sparen. Na dit verkwikkend ontbijt vertrokken we richting Big Sur. De mist was nog steeds aanwezig. Dit zorgde af en toe voor spannende momenten waarbij je een scherpe bocht net 2 meter op voorhand zag, maar zorgde ook voor een magische touch aan het landschap. Gigantische gebergtes rezen op vanuit de mist. Je zag wolken hangen tussen de bergen. We raakten wederom niet uitgekeken. In Big Sur stopten we 3x om het landschap nog wat te verkennen. Meer dan de moeite, zo was er een pad dat kronkelde te midden van de groene natuur en na 25 minuten uitgaf op een strand met rotsachtige omgeving. Na Big Sur reden we door naar Monterey. Onze volgende overnachtingsplaats. Daar deden we inkopen en maakte we een koude pastasalade waar we 3x van konden eten. Gezond en voordelig. We raakten ook aan de praat met Ierse meisjes, Engelsen en een Australiër en gingen samen nog iets drinken in een bar met live jazzy achtergrondmuziek.