Grand tour.

Verenigde Staten, San francisco

Het ontbijt voldeed aan de verwachtingen. Het meest uitgebreide aanbod tot nu toe en er was zelf vers fruit. Een unicum. Met volle maag gingen we op stap. Bestemming 1: een rondvaart onder golden gate bridge, rond angel island en tenslotte rond Alcatraz. De voormalige verblijfplaats van o.a. Shotgun kenny en scarface. Na de rondvaart was er en museumbezoek aan het exploratorium. Een gigantisch complex waar om en bij 500 experimenten gedaan kunnen worden door jong en oud. De meeste waren fysica georiënteerd. We zijn daar bijna 3 uur geweest en hebben een super tijd gehad. Hoewel er veel volk was kon je altijd wel een vrij experiment vinden om te doen. De meeste Amerikaanse ouders leren hun kinderen ook dat ze niet te lang mogen bezig zijn met hetzelfde als er andere mensen staan te wachten. We zagen steeds meer mensen met een uitrusting van de Giants lopen ( het baseball team van San Fran) en het werd ons duidelijk dat er een game was. We besloten prompt dat we dat ook wel eens wilden meemaken en gingen op weg naar het stadion. De enige betaalbare tickets nog beschikbaar waren staanplaatsen. Vlug eerst nog even pizza gaan eten om de Amerikaanse beleving compleet te maken en dan op naar het stadion. Er was ongelofelijk veel volk en blijkbaar is het daar de gewoonte om te blijven rondlopen en zoveel mogelijk te eten. De wedstrijd duurde bijna 3 uur, na een half uur was het 1-3 in het nadeel van san fran en het komende 2 uur en een half veranderde niets leer behalve de temperatuur. Ook al al hadden we allebei 2 truien aan toch waren we blij toen we weer in ons lekker warme hostel waren.