Liberty

Verenigde Staten, New york

Vandaag stonden the statue of Liberty and Ellis island op het programma. Veel wachten dus. Met een audioguide werden we rond het statue geleid. Echt een indrukwekkend beeld ook al heb je haar al veel gezien op beelden. Ellis island vertelt het verhaal van de duizenden emigranten die naar amerika kwamen. Echt indrukwekkend. Een film gaf ons een zeer goed beeld van hoe het er toen aan toe ging. Daarna wandelden we nog een tweetal uur door het museum. Toen we terug op het 'vaste' land waren, was het al in de late namiddag dus besloten we eerst onze innerlijke zelf te versterken. Daarna was het plan om een Ferry te nemen en op het water te genieten van de zonsondergang, maar Obama,gooide roet in het eten. De straat was afgezet, mensen stonden op de uitkijk en er was veel politie aanwezig. Een Hongaar wist ons te vertellen dat we Obama op enkele minuten na gemist hadden. Dus besloten we om een avondwandeling te maken langs de hudson river. We werden beloond met een prachtig panorama van een verlichte stad onder een prachtige hemel. Onderweg stootten we op een blues festival waar we nog een paar nummers konden meepikken van John Hiatt and the combo. Daarna liepen we nog wat verder genietend van het onbetaalbare ( letterlijk en figuurlijk in dit geval )uitzicht. Tevreden, maar wederom met pijnlijke voeten, zijn we ondertussen weer in ons hostel.