Hello washington

Verenigde Staten, Washington

De dag begon ( te) vroeg. Onze trein vertrok om 5 na8 wat betekende om 7 uur vertrekken. Gelukkig was de trein zeer comfortabel uitgerust. Dat mocht ook wel voor de 120 dollar die we betaalden. We konden dus nog wat powernappen op onze 3 en een half uur durende rit. Washington is niet te vergelijken met new york. Het is hier ongelofelijk rustig, het is natuurlijk ook zondag dus dat geeft een vertekend beeld. Na aankomst gingen we te voet de stad verkennen. Zo kwamen we voorbij het witte huis. Waar op sommige plaatsen evenveel manifestanten als toeristen staan. In de namiddag pikten we een gratis klassiek concert mee in het kennedycenter. Een zeer imposant gebouw met rood tapijt en gouden lusters. Op de terugweg ontmoetten we een kerel uit Uruguay die al 8 maanden onderweg is. Hij is al op zeer veel plaatsen geweest en we hadden een zeer aangename babbel jammer genoeg vertrok hij deze avond al weer. Aangezien we in ons nieuw hostel wel kunnen koken hebben we onze eerste niet Amerikaanse maaltijd genuttigd. Het deed ongelofelijk veel deugd.