Goblin Valley, Arches

Verenigde Staten, Moab

Vandaag op het programma: Goblin Valley en Arches. Het was een heel eind rijden dus aangekomen in Goblin Valley aten we eerst onze picknick op. Terwijl we aten konden we genieten van een prachtig uitzicht. Grote ronde stenen in allerlei formaties op elkaar. Je begon als vanzelf in sprookjes en Disney-films te geloven. Goblin Valley heeft zijn naam niet gestolen. Daarna reden we door naar moab waar we gingen overnachten. Een stad die zeer veel natuur te bieden heeft en dan ook zeer toeristisch was. Maar dit op een charmante manier. Nadat we ons geïnstalleerd hadden gingen we naar Arches. Onze eerste stop was de balancing rock. Er liep een korte wandeling omheen een prachtig, maar ook beangstigend zicht. Onze volgende en laatste stop was enkel bereikbaar via een wandeling door ( relatief ) ongerepte natuur. Deze geeft uit op een van de bekendste bogen en de zonsondergang is er prachtig. Ook al was het al 19 uur 40 het was nog steeds 30 graden en de weg was niet bepaald vlak. Dat betekend zoveel als zweten als een rund. Uitgeput kwamen we na een half uur boven toe en het uitzicht heelde onze pijn. Onbetaalbaar ook al moet je het delen met veel andere mensen. Dubbel en dik de moeite waard. Na een half uurtje genieten, begonnen we weer aan de afdaling. Net op tijd want het wordt zeer snel donker. Terug aangekomen in moab genoten we van een zalige nacht.