Groene weg naar de Middellandse Zee

26 jul 2022 - 21 aug 2022

In 2006 ga ik naar de fiets en wandelbeurs en in de trein kom ik iemand tegen die ook naar diezelfde beurs gaat. Ik kom in gesprek met hem en hij blijkt ook in Pijnacker te wonen en kom er al snel achter dat hij het boekje heeft geschreven samen met een ander over de reis die ik nu gaat ondernemen. De Groene Weg naar de Middellandse Zee. Zijn naam is Ben van Kan en door zijn enthousiaste manier van vertellen koop ik op de beurs de boekjes om te fietsen naar de Middellandse Zee. Het duurt een lange tijd voordat ik zover zijn om deze reis te ondernemen. De eerste fietsvakantie is in 2008 met Jolanda en gaan we vanuit Wenen naar huis over De Limes route. Dit is ook een route van de FIS (Fiets Informatie Stichting) wat later de Europafietser heet. De volgende fietsvakantie die we gaan doen is pas in 2011 naar Denemarken. De Jutlandroute naar Skagen. In 2012 wilde we ook een fietsroute doen rondom de Benelux (De Groene valleienroute) maar door het slechte weer daar tijdens deze periode besluiten we om naar Frankrijk te trekken en vanaf daar te gaan fietsen. Inmiddels had ik de boekjes al 6 jaar in huis en eindelijk zouden we een gedeelte van de route gaan fietsen. We zijn in Marnay gestart en en naar het zuiden gefietst tot Saou. Een weekje heen en een weekje terug. Voor mezelf had ik besloten om deze route ooit eens helemaal te maken en nu 10 jaar later en vele gebeurtenissen verder, o.a. het overlijden van Jolanda en Corona gaat het er eindelijk van komen. De route is er in vele varianten in startplaatsen. Ik heb gekozen om in Roermond te starten en vandaar via de Eifel richting Trier en Luxemburg te gaan om daar Noord Frankrijk binnen te komen en schamp dan de Vogezen om richting Rhonedal te gaan richting Middelandse Zee om uiteindelijk in St. Marie de la Mer uit te komen.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Gijs.op.fietssavontuur volgen

Ontvang een email zodra Gijs.op.fietssavontuur een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis