Nog even terug naar Arles

Frankrijk, Saintes-Maries-de-la-Mer

Vanochtend heerlijk afscheid genomen van de Camarque, een oase voor flamingo's, wilde paarden, rijst en de bakermat van jonge stieren.
Eerst 20 km naar het oosten, dan 40 omhoog met de Mistral tegen langs het etang de vaccares richting Arles. Hier zitten ook veel vogels en het gravelpad met gaten en grote plassen ben ik gauw vergeten.
Afscheid genomen van de Middellandse zee en van de Camarque.
Om 12.00 zit in Villeneuve en eet hier een plat du jour, zoals ze dat in Frankrijk kennen.
Rond 15.00 ben ik terug op de camping in Arles en ga gelijk naar het zwembad.
Daar ontmoet ik Hans en Elise uit Maastricht die vanuit Genève de via rhona fietsen volgens het routeboekje van Benjamins.
Nu s'-avonds in de kantine m'n reisverslag bijwerken.
Volgende week thuis wel alle foto's uploaden en er bij zetten want de camera app werkt niet op m'n nieuwe telefoon.

Wij vonden de zuid en oostzijde van de carmarque het mooist. Qua landschap, maar ook door de diversiteit van vogels. Gaaf dat je het gehaald hebt. Goede thuisreis morgen.

Maarten Van Scheppingen 2022-08-19 22:21:59

Dank je wel Maarten. Ik vond de oost zijde ook veel mooier ondanks het gravelpad en de harde wind tegen naar Arles Groetjes

gijs.op.fietssavontuur 2022-08-20 07:18:31

Gefeliciteerd dat je het zonder al teveel moeilijkheden gehaald hebt! Een hele prestatie. Het was erg leuk jouw verhalen te lezen. Groetjes

Henriette van Eijk 2022-08-20 12:22:51

Petje af voor jou! Je hebt je doel gehaald! Een goeie terugreis met de bus, hoop dat ie comfortabeler als toen we terugkwamen uit Port Barcares! Groetjes en tot gauw!

Helma 2022-08-20 12:33:01

Helma, slechter dan die busreis kan het niet worden.

gijs.op.fietssavontuur 2022-08-20 13:53:36

Dank je Henriette. Groetjes aan Ed

gijs.op.fietssavontuur 2022-08-20 13:54:19

Super Gijs wat een prestatie en een mooie reis