Eindetappe

Frankrijk, Arles

Na een petit dejeuner, de eerste keer dat ik dat van de vakantie doe, want normaal maak ik thee en koffie en eet maar wat er in m'n tas zit, fiets ik om 9.30 langs het colloseum en Amfi theather van Arles.
Uiteraard nog niet open en merk dat ik het prettiger vind om alvast te gaan fietsen naar de eindbestemming, zodat ik alles achter de rug heb, dat geeft me rust in m'n hoofd.
Vanochtend, net als gisteren windje 6 tegen en dit noemen ze hier de Mistral. Als je maar accepteert dat je de wind tegen hebt, dan kom je vanzelf op de plek van bestemming ook al gaat dit met 13 km uur vooruit.
In Maillane, halverwege drink ik een koffie en in Rogonas, net voor Avignon, is de weg afgezet omdat er 's-middags stieren worden losgelaten. Ik loop met m'n fiets door het dorpje en het is gezellig vertoeven hier.
Doe nog een boodschap en kom nog 2 Nederlandse fietsers tegen die ook naar Avignon gaan met als einddoel Lyon.
Na de middag sta ik in Avignon en kijk m'n ogen uit op de Place des Papes.
Twee uur later kom ik op de camping, tegenover de plaatst waar de bus vanavond vetrekt.

Zit nu in het zwembad en ben toch wel blij dat de reis erop zit. Het was lichamelijk af en toe best wel pittig maar heb toch zeker genoten van de reis. Zoals ze zeggen: Ontspanning door inspanning. Alle plattelandswegen, en in het bijzonder het dorpje Saou., dat zit voor altijd in m'n hart. De grote steden doen me niet zoveel, veel te druk maar gezellig voor een paar uurtjes, maar dan weeer blij dat ik verder kan.
Blij om al m'n familie weer te zien, en in het bijzonder Jacqueline en en de kinderen en kleinkinderen.

En ook goed dat ik een stuk van Jolanda weer kan afsluiten, en denk alleen maar: Wat was het toch een fantastische meid, en respecteer haar nog meer.
Ze heeft heel wat kilometers met me mee gefietst.

Hee broertje, wat ben ik trots op je🤩🤩🤩en wat mooi dat je op deze manier het verlies van Jolanda voor een deel hebt kunnen verwerken en dat je haar hierin noemt, dat verdient zij. Ze was een ontiegelijk stoere meid😍😍😍fijn dat je weer thuis bent😘

Burdy 2022-08-25 14:11:35

Gijs super gedaan het was heel leuk om je reisverslag te lezen